به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علاقه عمومی نسبت به رمزارز ریپل (XRP) اخیراً کاهش یافته است، اما برخی از کارشناسان بازار این اتفاق را به عنوان یک سیگنال خرید احتمالی قلمداد می‌کنند. بر اساس تازه‌ترین داده‌های گوگل ترندز (Google Trends)، امتیاز جستجو در موتور سرچ گوگل برای عبارت XRP از زمان اوج آن در تاریخ 13 جولای (22 تیر) روند رو به کاهشی را طی کرده و اکنون به نمره 7 در سطح جهانی رسیده است. این امتیاز روز 6 سپتامبر (15 شهریور) در ایالات متحده به 5 رسید.

 این کاهش در علاقه عمومی تقریباً از زمانی آغاز شد که حکم متفاوت دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منطقه جنوبی نیویورک در تاریخ 13 جولای، اعلام کرد، در حالی که فروش رمزارز بومی ریپل لبز یعنی ریپل (XRP) در صرافی‌ها قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض نمی‌کند، فروش نهادی آن بر خلاف قوانین فدرال است.

براساس داده‌های وبسایت مرجع کوین گکو (CoinGecko)، علیرغم جهش قیمت این دارایی پس از صدور حکم دادگاه تا مرز 0.80 دلار، قیمت ریپل (XRP) از آن زمان تا حدود 0.505287 دلار کاهش یافته است.

سرچ ریپل در گوگل

اکنون فرصت خرید ریپل است؟

 کاهش علاقه به جستجوی یک دارایی در گوگل لزوماً سیگنال قرمزی برای سرمایه‌گذاران نخواهد بود. برخی از تحلیلگران استدلال می‌کنند که این کاهش علاقه برای جستجو در گوگل می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که این دارایی دیجیتال به دلیل عدم وجود “هیجانات غیرمعقول” کمتر ارزش کاذب پیدا می‌کند. اصطلاح رایجی میان سرمایه‌گذاران هست که می‌گوید « وقتی بازار کسل کننده است بخر، وقتی این طور نیست، بفروش». اخیراً چندین ناظر بازار در شبکه‌های اجتماعی این استراتژی را تکرار کرده‌اند و به نظر می‌رسد تمایل سرمایه‌گذاران نیز به خرید این دارایی رو به افزایش است.

طبق جدیدترین داده‌های کوین گکو (CoinGecko)، ارزش بازار فعلی ریپل 26.8 میلیارد دلار است. به این معنی که تمام دستاوردی که بعد از صدور حکم دادگاه به دست آورده بود را اکنون از دست داده است.

شفافیت قانونی

علیرغم کاهش قیمت و علاقه عمومی، ریپل (XRP) اکنون از یک مزیت متمایز برخوردار است و آن شفافیت نظارتی در ایالات متحده است. دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، در جریان نشست دورنمای آینده ریپل در اولین روز از رویداد ApexDevSummit گفت: “به غیر از بیت کوین، اکنون ریپل تنها دارایی دیجیتالی است که در ایالات متحده با شفافیت نظارتی روبه‌رو است. این شفافیت قانونی می‌تواند محیط امن و پایدارتری را برای سرمایه‌گذاران بلندمدت فراهم کند و عامل مهمی در حرکات آتی قیمت این دارایی باشد.”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array