به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در پی افزایش روند خروج بیت کوین (BTC) از صرافی‌ها، ذخایر این ارز رمزپایه در صرافی رمزارزی کوین بیس به پایین‌ترین سطح خود طی 9 سال اخیر رسیده است. به گزارش کریپتو کوانت (CryptoQuant)، نهنگ‌ها در روزهای آخر هفته گذشته، بالغ بر 18 هزار واحد بیت کوین به ارزش تقریبی 1 میلیارد دلار را از کوین بیس برداشت کرده‌اند. این نقل و انتقالات با تراکنش‌های بزرگی بین 45 میلیون دلار تا 171 میلیون دلار انجام گرفته است. علاوه بر این، دفتر سفارش عمومی کوین بیس اکنون حدود 394 هزار بیت کوین دارد که ارزش آن در حدود 20.5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

جریان خالص بیت کوین در صرافی کوین بیس
جریان خالص بیت کوین در صرافی کوین بیس. منبع: CryptoQuant

شکاف عرضه و تقاضا چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

نهنگ‌هایی که بیت کوین خود را از صرافی‌های متمرکز خارج می‌کنند، به طور کلی یک سیگنال صعودی در بازار ایجاد می‌نمایند، چرا که به دنبال این اقدام، بیت کوین کمتری برای فروش در دسترس خواهد بود.

با این حال، می‌بینیم که در رسانه‌های اجتماعی در مورد ماهیت این نقل و انتقالات اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. برخی بر این باورند که این وجوه به خاطر پتانسیل رشد بیشتر قیمت به کیف پول‌های خودحضانتی منتقل شده‌اند و با فرارسیدن هاوینگ بعدی بیت‌کوین که تنها دو ماه دیگر به زمان پیش‌بینی شده آن باقی مانده است، یک شوک عرضه بزرگ در بازار ایجاد می‌شود. زیرا به طور معمول، بعد از هر هاوینگ تعداد کوین‌های جدیدی که به گردش بازار اضافه می‌شوند، تا نصف کاهش می‌یابد. با توجه به تقاضای روزافزون بیت کوین، وقوع یک شوک عرضه شدید اصلاً دور از ذهن نیست. در همین حال، برخی دیگر معتقدند که وجوه منتقل شده می‌تواند برای افزایش نقدینگی برای معاملات فرابورس (OTC) استفاده شود.

لازم به یادآوری است که بعد از هاوینگ بعدی بیت کوین در ماه آوریل که قرار است در ارتفاع بلوک 740000 اتفاق افتد،  پاداش بلوک برای هر بلوک استخراج شده توسط ماینرها از 6.25 واحد به 3.125 واحد بیت‌کوین (BTC) کاهش می‌یابد. آنچه که بر اهمیت ذاتی هاوینگ بعدی بیت‌کوین می‌افزاید، همزمانی آن با بحبوحه تقاضای نهادی عظیمی است که از سوی 11 صندوق قابل معامله در بورس (ETF) از ماه ژانویه شاهد هستیم.

علیرغم اینکه صندوق تراست گری اسکیل اکنون نزدیک به 100 میلیون دلار خروج روزانه را ثبت می‌کند، جریان خالص ورودی روزانه بیت کوین به ETFها حدود نیم میلیارد دلار یا معادل 9650 واحد بیت کوین است. این درحالی است که در حال حاضر روزانه حدود 900 واحد بیت کوین استخراج می‌شود.

پس از هاوینگ ماه آوریل، مقدار بیت‌کوینی که روزانه تولید می‌شود به حدود 450 بیت کوین خواهد رسید، ولی تقاضای سازمانی همچنان در حال افزایش خواهد بود. تاریخ ثابت کرده است که این شکاف عظیم عرضه و تقاضا به رالی صعودی بیت‌کوین ختم شده و معمولاً قیمت این دارایی طی یک سال پس از هاوینگ، به بالاترین سطوح تاریخی خود رسیده است.

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، بیت‌کوین با قیمتی در حدود 52030 دلار معامله می‌شود که بالاترین سطح ثبت شده آن از دسامبر 2021 بوده و همچنان 25 درصد از بالاترین قیمت تاریخی خود در حدود 69000 دلار فاصله دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array