کافه سرمایه در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ به معرفی اکوسیستم فناوری و نوآوری زیر یک سقف پرداخت.

به گزارش ایران دکونومی، امیرحسین صادقی، عضو تیم اجرایی فینوتکس در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس با اشاره به فضای خالی میان سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، راجع به کافه سرمایه به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های تأمین مالی اینوتکس گفت که ما در خصوص پوشش گپی که همواره بین سرمایه‌گذاران و اکوسیستم استارتاپ‌های نوآورانه وجود داشت، احساس نیاز می‌کردیم.

او هدف اصلی کافه سرمایه را معرفی استارتاپ‌های حوزه فناوری نوآورانه به سرمایه‌گذار بیان کرد.

در سالن نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ میز و صندلی‌هایی با فواصل نزدیک، به رسم کافه‌های شهر چیده شده، اما اینبار بر روی میزها موبایل‌ها و لب‌تاپ‌ها به نمایش رفته است. این کافه محلی برای ملاقات سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده معرفی شده تا راجع به تأمین مالی طرح‌های نوآورانه با هم‌دیگر تبادل نظر کنند.

صادقی علاوه بر این موضوع که حجم درخواست سرمایه مورد نیاز برای استارتاپ‌ها همواره بیش از حجم سرمایه‌ سرمایه‌گذاران بوده، تأکید کرد که راه حل آنان در این خصوص، تهییج بازیگران فعلی برای بیشتر کردن حجم سرمایه‌گذاری از مسیر شفاف‌سازی عملکرد موفق سرمایه‌پذیران می‌باشد تا از این طریق معرفی به این اکوسیستم برایشان ممکن گردد.

او تصریح کرد که نمایشگاه اینوتکس در نخستین سال خود تلاش کرده تا در گام نخست نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری را در فضای نمایشگاه با هدف تسهیل پیوند سرمایه‌پذیران گردهم جمع کند.

در همین حال قرار است سایر برنامه‌های فینوتکس با یک‌سری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت موضوعاتی مثل ظرفیت جشنواره‌ای و هم‌آوری نهادهای مختلف بانکی، مالی، بورسی و بیمه‌ای در کنارهم، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن کواپ برگزار گردد. قابل ذکر است که فینوتکس در همکاری با شرکت دهکده بازی، بازی‌هایی را در حوزه مالی طراحی کرده که به موجب آن مخاطبانی که با اکوسیستم اینوتکس آشنایی ندارند بتوانند از طریق Gamification با وارد شدن به حوزه سرمایه‌گذاری از آن بهره ببرند.

دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس از ۱۹ اردیبهشت برگزار گردیده و تا پایان روز ۲۲ همین ماه ادامه دارد.

منبع: هاب رسانه اینوتکس

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array