به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش‌های محلی، شهر چانگشو (Changshu) چین اعلام کرده است که از ماه می 2023 (اردیبهشت 1402) به تمام کارمندان دولتی در حوزه قضایی این کشور حقوق کامل به یوان دیجیتال پرداخت می‌شود.
طبق اطلاعیه صادر شده توسط مقامات مالی در شهر، کارمندان دولت، از جمله کارکنان خدمات عمومی، مؤسسات عمومی و واحدهای دولتی در همه سطوح، به یوان دیجیتال غرامت دریافت خواهند کرد.
یکی از کارکنان بیمارستان محلی تایید کرد که نیروی کار از ماه آینده به یوان دیجیتال پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، به خبرنگاران گفته شد که کارمندان می‌توانند از طریق پایانه‌های سلف سرویس، شهرک‌های یوان دیجیتال را انتخاب کنند.

چین

یک کد QR (تار شده) برای پرداخت با یوان دیجیتال در یک فروشگاه چینی. کاربران می‌توانند کد را اسکن کرده و از یوان دیجیتال برای پرداخت هزینه کالا استفاده کنند. منبع: Wikimedia Commons

 

در 6 فوریه (17 بهمن 1401)، چندین دولت شهری چین بیش از 180 میلیون یوان (26.5 میلیون دلار) ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در طول جشن‌های سال نو به منظور افزایش پذیرش اهدا کردند.
استان جیانگ سو (Jiangsu)، جایی که چانگشو در آن واقع شده است، قبلاً یک برنامه آزمایشی برای یوان دیجیتال در سه ماهه اول 2023 آغاز کرده بود. طبق یک گزارش محلی، هدف، ایجاد یک سیستم عملیات و مدیریت کارآمد و راحت تا سال 2025 (1404) است.
فشار دولت چین برای پذیرش CBDC مورد استقبال ساکنان هنگ کنگ قرار نگرفت. در چهار روز اول عرضه کیف پول یوآن دیجیتال، تنها 625 نفر ثبت نام کرده بودند.
با وجود تخفیف 20 درصدی در خرید از 1400 فروشنده محلی که توسط دولت برای دارندگان CBDC یارانه پرداخت می‌شود، عدم پذیرش مشهود بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array