به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ (Uniswap) از تاریخ 17 اکتبر (25 مهر) برای سوآپ برخی توکن‌های خاص در برنامه تحت وب و کیف پول خود ، کارمزد 0.15 درصد دریافت خواهد کرد.

برای سوآپ چه توکن‌هایی باید کارمزد پرداخت؟

بر اساس پستی که هیدن آدامز (Hayden Adams)، بنیانگذار یونی سوآپ منتشر کرد، توکن‌های مورد نظر شامل اتریوم (ETH)، یواس‌دی کوین (USDC)، رپد اتر (wETH)، تتر (USDT)، دای (DAI)، رپد بیت کوین (WBTC)، توکن agEUR انجل پروتکل، دلار جمینای (GUSD)، لیکوئیدیتی یو اس دی (LUSD)، یورو کوین (EUROC) و دلار سنگاپور (XSGD) هستند.

مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر، یکی از سخنگویان یونی سوآپ در گفتگو با کوین تلگراف گفت که “برای اعمال این هزینه لازم است هر دو توکن ورودی و خروجی در لیست اعلام شده صرافی باشند و کارمزد مورد نظر از مقدار توکن خروجی کسر خواهد شد.» وی اظهار داشت که کارمزد سوآپ بین جفت ارزهای معاملاتی اتر و رپد اتر و همچنین مبادلات میان استیبل کوین‌ها دریافت نمی‌شود.

کارمزد سوآپ

آدامز ضمن اشاره به پیشرفت‌های جدید در اکوسیستم یونی سوآپ مثل عرضه کیف پول برای سیستم عامل  iOS، کیف پول اندرویدی،  UniswapX ، پیشرفت‌های عمده در برنامه تحت وب صرافی، Permit2، پایگاه کد Uniswap v4 و موارد دیگر، اذعان داشت که:

«این هزینه رابط کاربری یکی از پایین‌ترین کارمزدهایی است که در این صنعت دریافت می‌شود ولی همین مقدار به ما اجازه می‌دهد به مسیر خود در جهت تحقیق، توسعه، ساخت، ارسال، بهبود و گسترش صنعت کریپتو و دی‌فای ادامه دهیم.»

گفتنی است که صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز در صنعت کریپتو به‌شمار می‌رود. بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل داده دیفای لاما (DefiLlama)، کل ارزش قفل شده در این صرافی غیرمتمرکز (DEX) در حال حاضر بالغ بر 3 میلیارد دلار است و می‌تواند بیش از 271 میلیون دلار درآمد سالانه از محل کارمزدها در این پروتکل ایجاد شود. به علاوه، این صرافی 12 میلیون دلار در خزانه خود دارد و از زمان تأسیس در سال 2018 تاکنون، 176 میلیون دلار بودجه از سمت سرمایه‌گذاران جذب کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که بنیاد یونی سوآپ، توسعه دهنده اصلی صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ، 62 میلیون دلار بودجه اضافی برای توسعه زیرساخت‌های ساختمانی و کمک‌های مالی این اکوسیستم اختصاص داده است. روز 15 اکتبر (23 مهر)، hook  جدیدی که در یک دایرکتوری منبع باز برای Uniswap v4 در دسترس قرار گرفت، گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص الزام احراز هویت کاربران قبل از معامله در استخرهای نقدینگی این صرافی در پی داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array