به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاردانو (ADA)، همانند سایر دارایی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، همزمان با کاهش بیت کوین (BTC) تا تراز 26000 دلار، شاهد اصلاح قیمت قابل توجهی بود. بر اساس داده‌های سنتیمنت (Santiment)، در زمان نگارش این مطلب، کاردانو (ADA) با قیمت 0.3683 دلار معامله می‌شود که پایین‌ترین سطوح ثبت شده آن طی شش هفته گذشته است.

با این حال، علیرغم رکود اخیر بازار، توسعه دهندگان کاردانو به تلاش خود برای ارتقاء و ارائه ویژگی‌های بیشتر این شبکه ادامه می‌دهند. فعالیت توسعه این شبکه طی هفته گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. افزایش فعالیت‌های توسعه‌، به‌نوبه‌خود، پیش‌بینی  کننده افزایش پذیرش بلاکچین و رشد متعاقب آن است.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو؛ منبع: coinmarketcap

چه چیز باعث تقویت فعالیت توسعه کاردانو می‌شود؟

شبکه بلاکچین کاردانو، روز 12 می (22 اردیبهشت)، آخرین نسخه از گزارش توسعه هفتگی خود را منتشر کرد. در این گزارش، بر پیشرفت‌های فنی کلیدی، از جمله انتشار Cardano node v.8.0.0 و نسخه 1.1.0 Lace  تأکید شده است.

تیم‌های توسعه فناوری اصلی، node v.8.0.0 را منتشر کردند، که اقدامات حاکمیتی جدیدی را برای تسهیل نظرسنجی‌های SPO درون زنجیره‌ای، بهبود عادلانه در منطق مم‌پول (mempool) و فرمان‌های جدید پرس‌وجو به ارمغان آورد.

پس از معرفی موفقیت‌آمیز کیف پول Lace Wallet در ماه گذشته، تیم Daedalus نسخه 1.1 آن را منتشر کرد که شامل پیشرفت‌ها و ویژگی‌های مختلفی برای بهبود تجربه کاربری است. در همین حال، این تیم به تلاش خود برای توسعه نسخه دسکتاپ Lace نیز ادامه می‌دهد.

در بخشی از نقشه راه بهبود مقیاس‌پذیری این شبکه، تیم Mithril برای راه‌اندازی شبکه اصلی آماده شده و طراحی فرآیند ثبت نام امضاکننده غیرمتمرکز درون زنجیره‌ای را آغاز کرد. این تیم همچنین توزیع 2318.0 جدیدی را منتشر کرده است که آخرین مرحله انتقال ذخایر تجمیع‌کننده‌ها را اجرا و رفع باگ موجود برای ثبت امضاکننده را در شبکه تعبیه می‌کند.

سباستین ناگل (Sebastian Nagel) از اعضای تیم توسعه دهندگان، روز 11 می (21 اردیبهشت) با انتشار توییتی از انتشار هدرا هِد ( Hydra Head)، پروتکل لایه 2 طراحی شده برای تقویت مقیاس‌پذیری  کاردانو در شبکه اصلی خبر داد.

جدای از این، شرکت بزرگ توسعه دهنده بلاکچین کاردانو، یعنی این‌پوت اوت‌پوت گلوبال (IOG)،EMURGO و بنیاد کاردانو فهرستی از متقاضیان منتخب را برای رهبری کارگاه‌هایی با هدف بحث و توضیح پروپوزال CIP-1694 منتشر کرده‌اند. ظاهراً تغییری در سیستم مدیریت درون زنجیره‌ای این شبکه در CIP 1694 پیشنهاد شده است و نام آن برگرفته از سال تولد ولتر است.

احساسات نزولی در بازار کاردانو ( ADA )

با تمام این اوصاف، افزایش فعالیت توسعه و به‌روزرسانی‌های مهم نتوانست احساسات منفی ناشی از کاهش قیمت ADA را کم‌رنگ کند. دلیل بدبینی رو به رشد سرمایه‌گذاران می‌تواند کاهش سریع نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) این دارایی باشد. این نسبت اکنون نشان می‌دهد که بیشتر سرمایه‌گذاران کاردانو، دارایی خود را با ضرر نگه‌داری می‌کنند.

در نمودار تغییرات در آدرس‌های فعال روزانه کاردانو را مشاهده می‌کنید.

آدرس‌های فعال کاردانو

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array