به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ادامه عملکرد ضعیف بیت کوین (BTC)، اکثر آلتکوین‌ها را در معرض افت قیمت کم‌سابقه‌ای قرار داده و فرصت زیادی برای بازکردن پوزیشن‌های شورت (فروش) در طول این مسیر ایجاد کرده است. به طور خاص، کاردانو (ADA) پس از آغاز روند کاهش از اواسط جولای از حدود 0.38 دلار تا مرز 0.30 دلار افت داشته و بیش از 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در حال حاضر، هشتمین رمزارز بزرگ بازار، با 1.12 درصد افزایش در بازه روزانه، با قیمت 0.294 دلار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین در روزهای پایانی هفته یعنی، پنجم و ششم آگوست (14 و 15 مرداد)، همچنان عملکرد ضعیفی داشت و فروشندگان بیشتری را به سمت خود فراخواند.

نمودار کاردانو
نمودار روزانه کاردانو ADA/USDT ؛ منبع: TradingView

شاخص‌های اصلی در نمودار قیمت کاردانو، سیگنال‌هایی ترکیبی را به نمایش گذاشته‌اند. برای مثال، شاخص مقاومت نسبی از اواخر جولای به بالاترین سطح خود رسیده است که نشان‌دهنده افزایش فشار فروش در این مدت است.

با این حال، جریان پولی چایکین در بالاترین سطوح ایستاده و در این مدت، جریان ورود سرمایه قابل توجهی را به بازار کاردانو (ADA) نشان می‌دهد. اما شایان ذکر است که نوسان در این معیار در نزدیک حد آستانه بیشتر شده است که نشان‌دهنده کاهش جریان ورود سرمایه طی چند روز گذشته است.

سیگنال‌منفی بالا، باعث شد فروشندگان پس از شکست حمایت 0.3 دلاری و تبدیل آن به مقاومتی مهم، اهرم پوزیشن‌های خود را بیشتر کنند. اگر این فشار نزولی ادامه یابد، کاردانو (ADA) می‌تواند تا حمایت اوایل جولای در حدود تراز 0.276 دلار کاهش یابد. بسته شدن کندل چهار ساعته قیمت بالاتر از تراز 0.30 دلار از پتانسیل نزولی قیمت کم می‌کند.

افزایش اهرم معاملات کاردانو توسط خرس‌ها

با توجه به داده‌های کریپتومتر (CryptoMeter)، بازار معاملات اسپات کاردانو (ADA) در زمان نگارش این مطلب، به کلی تحت سلطه فروشندگان قرار دارد؛ به طوری که حجم فروش در بازار این ارز به بیش از 54.9 درصد می‌رسد درحالی که حجم خرید حدود 45.1 درصد است. این نشان می‌دهد که در شرایط فعلی، معامله‌گران بیشتری در بازار اسپات به پوزیشن‌های شورت روی می‌آورند.

معیاهای کاردانو
منبع: CryptoMeter

در بازار فیوچرز نیز احساسات نزولی مشابهی دیده می‌شود. بهره باز این معاملات از اواسط ماه جولای کاهش یافته و در زمان انتشار این مطلب، از 140 میلیون دلار به کمتر از 130 میلیون دلار رسیده است. این وضعیت نشان‌دهنده کاهش میزان تقاضا برای کاردانو (ADA) در بازار فیوچرز در مدت زمان مشابه است.

بهره باز کاردانو
منبع: Coinglass

علاوه بر این، طبق گفته پلتفرم تحلیلی کوین گلس (Coinglass)، حجم معاملات در بازار فروچرز بیش از 20٪ کاهش یافته و پوزیشن‌های لانگ (خرید) بیشتری در کلیه تایم فریم‌ها شکست می‌خورند. وجود نشانه‌های منفی در بازار معاملات آتی حاکی از وجود یک چرخه نزولی احتمالی است، به خصوص اگر بیت کوین طی چند ساعت یا چند روز آینده زیان بیشتری را ثبت کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array