به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ممکن است کاربرد هدست موردانتظار Vision Pro فراتر از سرگرمی و ارتباطات اجتماعی باشد.
به عقیده یک جراح، این هدست ممکن است در دنیای پزشکی نیز مفید و سازنده عمل کند. او باور دارد هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro در مشاهده و دریافت علائم حیاتی بیمار در حین عمل جراحی، نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.

رونمایی و معرفی هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro توسط کمپانی اپل، ممکن است منجر به افزایش نرخ بهره‌وری در محل کار شود، اما در موردی دیگر، این هدست ممکن است عامل نجات جان انسان‌ها نیز باشد. البته که این تنها باور یک جراح کارکشته است، کسی که عقیده دارد هدست Vision Pro می‌تواند به جامعه پزشکی یک “ابرقدرت” عطا کند.

Vision Pro

هدست Vision Pro نجات‌بخش جراحان و بیماران خواهد بود

دکتر رافائل گروسمن، جراح عمومی با سابقه و تجربه در زمینه جراحی رباتیک، اولین شخصی است که به کمک Google Glass (عینک هوشمند گوگل) یک عمل جراحی را به‌صورت لایو استریم پخش کرد. گروسمن باور دارد هدست Vision Pro در هنگام عمل جراحی و زمانی که جان بیماران درخطر است، می‌تواند با ارائه علائم حیاتی به زنده ماندن آنها کمک کند.

گروسمن گفت: “در اتاق عمل و هنگام انجام عمل جراحی، با استفاده از هدست Vision Pro می‌توان به‌صورت آنی و درلحظه به جمع‌آوری داده‌های موردنیاز برای سلامت بیمار پرداخت.”

او ادامه داد: “استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده به شما این امکان را می‌دهد که تمام توان و تمرکز خود را به عمل جراحی پیش‌رو اختصاص دهید و حتی نیازی نباشد برای چک کردن علائم حیاتی از روی مانیتور سر خود را بچرخانید.”

البته رافائل گروسمن باور دارد توانایی‌ها و امکانات هدست Vision Pro محدود به عمل جراحی نیست. او گفت که به کمک این تکنولوژی می‌تواند رابطه میان پزشک و بیماران را تقویت کرده و یا وظایف جزئی پزشک را به یک دستیار مجازی سپرد. مثلاً با سپردن وظایفی مانند نوت‌برداری، یا چک کردن پرونده پزشکی بیمار، شخص پزشک می‌تواند زمان بیشتری به ایجاد رابطه مطمئن‌تر با بیماران خود اختصاص دهد.

منبع: appleinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array