به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، میشابور (Mishaboar)، رهبر و توسعه‌دهنده برجسته جامعه دوج کوین، اخیراً با انتشار یک توصیه امنیتی مهم، به همه هولدرهای دوج کوین هشدار داده است. وی در یک پست در اپلیکیشن X، زنگ خطری را در مورد یک ایمیل به صدا درآورد که کاربران را تشویق می‌کند وجوه خود را از سایت “Dogechain dot info”  برداشت کنند.

نکته مهم اینجاست که این ایمیل واقعاً قانونی است. با این حال، توصیه می‌شود به جای کلیک کردن بر روی لینک‌های موجود در آن، آدرس ” Dogechain dot info ” را مستقیماً در مرورگرهای وب تایپ کنید. این یک گام حیاتی برای محافظت از دارایی شما در برابر حملات فیشینگ است. این توسعه‌دهنده ضمن تاکید بر اهمیت تأیید اطلاعات به طور مستقل، اذعان داشته است که دامنه “com.” متعلق به Dogechain با اقدامات کلاهبرداری و فیشینگ مرتبط است.

«دامنه صحیح “dogechain dot INFO” است، به این ایمیل اعتماد نکنید، قبل از اعتماد به سخنان من، خودتان این اطلاعات را تأیید کنید. دامنه com. درگیر تلاش‌های کلاهبرداری و فیشینگ شده است.»

 (mishaboar@)؛ 5 نوامبر 2023

اکنون بسیاری از کاربران به دلیل از دست دادن احراز هویت دوعاملی، با مشکلاتی در کیف پول دوج کوین خود مواجه شده‌اند. یکی از علاقه‌مندان به دوج کوین (DOGE) می‌گوید، در این صورت، کاربران می‌توانند از توسعه‌دهندگان وبسایت نسخه پشتیبان تهیه کنند؛ در مقابل توسعه‌دهندگان نیز ممکن است برای غیرفعال کردن احراز هویت دوعاملی، به شرط در دسترس بودن سایر اطلاعات ورود به سیستم، سند قانونی درخواست نمایند.

دوج کوین

راهکار در امان ماندن از خطرات فیشینگ از نظر توسعه‌دهنده دوج کوین

توصیه امنیتی میشابور به طور کلی این است که هرگز ارزهای رمزپایه خود را در کیف پول‌های آنلاین ذخیره نکنید، خواه این کیف پول رمزگذاری شده باشد یا نه؛ چراکه کیف پول‌های آنلاین همیشه در معرض ریسک هک شدن، سوء رفتار بالقوه توسعه‌دهندگان و به خطر افتادن امنیت وبسایت قرار دارند. وی از کیف‌پول‌های خودامانی حمایت می‌کند و اکیداً توصیه می‌کند چند نسخه پشتیبان‌ از کلیدهای عبور تهیه کرده و عبارات بازیابی خود را به‌صورت آفلاین ذخیره کنید.

 به عقیده او، بهتر است فقط مقادیر اندکی از دارایی خود را در کیف پول‌های داغ مانند کیف پول‌های گوشی‌های هوشمند نگه داری کنید. تازه واردان به این فضای ریسکی نیز بهتر است هنگام معامله با قراردادهای هوشمند، از جمله توکن‌های غیرمثلی (NFT)، جوانب احتیاط را کاملاً رعایت کنند. در نهایت، این توسعه‌دهنده اصلی دوج کوین ضمن تاکید بر اهمیت حفظ کنترل و امنیت بر دارایی‌های رمزارزی، به کاربران یادآوری می‌کند که وجوه خود را از صرافی‌ها برداشت کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array