به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه حساب کاربری کارآگاه مشهور حوزه بلاکچین، زش ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) غیرفعال شد، چندین حساب کاربری مختلف ‌با جعل هویت او در رسانه‌های اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

مایکل خکویان (Michael Khekoian)، یکی از مدیران ارشد شرکت امنیتی Web3 Wallet Guard، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (X) به 12700 دنبال کننده خود گفت که ظاهراً هویت محقق برجسته حوزه بلاکچین برای کلاهبرداری از مردم جعل شده است.

«چشمان خود را خوب باز کنید، در حال حاضر چندین حساب جعلی با نام zachxbt@ وجود دارد که به بهانه یاری‌رسانی، سعی در کلاهبرداری از مردم دارند.»

—(MichaelKdcl@) . 23 دسامبر 2023

او به کاربران هشدار داد که مراقب شیوه‌های مختلف هکرها برای فریب مردم باشند. به گفته وی در چنین حملاتی مهاجم اغلب با هدف فریب دادن کاربران آنها را ترغیب می‌کند روی لینک‌های فیشینگ کلیک کرده و به سمت صفحات فیک و جعلی هدایت شوند.

این درحالی است که به گفته یکی از کاربران ایکس با نام Nathan.eth، این کارآگاه بلاکچین حساب کاربری خود را برای «مدت نامشخصی» غیرفعال کرده است.

کارآگاه زش ایکس بی تی

درگیری حقوقی کارآگاه زش ایکس‌بی‌تی

گفتنی است که اوایل سال جاری،  زش ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) به دنبال کار تحقیقاتی سخت‌گیرانه و افشاگری‌هایش در مورد جفری هوانگ (Jeffrey Huang)، که در ایکس با نام MachiBigBrother شناخته می‌شود، در کانون یک نبرد قانونی بزرگ قرار گرفت.

روز 16 ژوئن (26 خرداد)، هوانگ در توییتی اعلام کرد که به خاطر افترا، شکایتی را علیه این کارآگاه بلاکچین تنظیم و او را متهم کرده است که با ادعاهای کذب باعث خدشه‌دار شدن حسن شهرت او در اذهان عمومی شده است.

در حالی که هوانگ هیچ اشاره‌ای به این ادعاها نکرده بود، زش ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) در ژوئن 2022 (خرداد 1401)، مقاله‌ای با عنوان: “اختلاس 22 هزار واحد اتر و شکست بیش از ده پروژه: داستان برادر بزرگ ماچی” (جف هوانگ) را منتشر کرد.

تنها دو روز پس از طرح شکایت توسط هوانگ عیله این کارآگاه پرتلاش، وی بیش از 1 میلیون دلار کمک مالی از جامعه کریپتو دریافت کرد تا هزینه‌های قانونی خود را بپردازد. ازجمله اهداکنندگان این هدایای مالی می‌توان به مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال بایننس، چانگ پنگ ژائو (CZ) و ساندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal) یکی از بنیانگذاران صرافی رمزارزی کراکن و بنیانگذار پالیگان اشاره کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array