به گزارش ایران دکونومی، «مسعود پزشکیان» به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایران و یک سیاستمدار کهنه کار، ماموریت تشکیل دولت چهاردهم را برعهده دارد؛ ماموریتی که باید تا شهریورماه 1403 به نتیجه برسد.

به نظر می‌رسد که «مسعود پزشکیان» در زمینه انتخاب وزرای پیشنهادی خود به مجلس، تصمیم به تشکیل شورای موقت راهبردی دارد که مقرر است اعضای پنج کمیته را به او معرفی کنند. در این میان، کمیته اقتصادی به ریاست «علی طیب‌نیا» تشکیل شده است.

در روزهای پایانی پیش از انتخابات، «علی طیب‌نیا» که از او به عنوان «فرمانده اقتصادی» تیم مسعود پزشکیان یاد می‌شد به جمع افزوده شد. گفته می‌شود علی طیب‌نیا، معاون اول احتمالی و فرمانده اقتصادی دولت او خواهد بود.

علی طیب نیا کیست؟

علی طیب‌نیا (زادهٔ ۱۶ فروردین ۱۳۳۹) اقتصاددان نهادگرای میانه‌رو و سیاستمدار ایرانی است که از 1392 تا 1396 به‌عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی فعالیت کرد. از او به‌عنوان نظریه‌پرداز و نفر اول اقتصادی دولت یازدهم یاد شده است. او همچنین در دوره‌های مختلف عضو شورای پول و اعتبار بوده است و استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است.

«طیب‌نیا» دانش‌آموخته نخستین دوره دکترای دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی این دانشگاه است. او در دوران ریاست‌جمهوری «سید محمد خاتمی» برای چهار سال معاون طرح و بررسی نهاد ریاست‌جمهوری و سپس برای یک سال معاون اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه معاونت اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود. او در سال ۱۳۹۲ برای منصب وزیر امور اقتصادی و دارایی با کسب ۲۷۴ رای مثبت در صدر فهرست وزیرانی قرار گرفت که بالاترین رای را در تاریخ جمهوری اسلامی داشتند.

باید دید طیب‌نیا سکان وزارت اقتصاد دولت چهاردهم را برعهده خواهد گرفت؟

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array