به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در بحبوحه افزایش درخواست سیاست‌گذاران چینی در خصوص بررسی مجدد صنعت نوپای ارزهای دیجیتال توسط دولت این کشور، قرار است اصلاحیه‌ای بنیادین در قانون ضدپولشویی (AML) چین اعمال شود تا تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را نیز در بر بگیرد. به عقیده دانشمندان، استفاده از ارزهای دیجیتال برای مقاصد پولشویی به تدریج به یک امر رایج تبدیل شده است و قوانین فعلی چین فاقد تعریف روشنی از دارایی‌های دیجیتال است.

اولین پیش‌نویس اصلاح شده مقررات مبارزه با پولشویی کشور در سال 2021 تدوین شد و در سال 2023 این پیش‌نویس اصلاح شده در برنامه کاری قانونگذاری شورای دولتی قرار گرفت. این طرح قرار است تا سال 2025 به قانون تبدیل شود. این اولین تجدید نظر قابل توجه در مقررات AML چین از سال 2007 تاکنون است.

کریپتو در چین

دانشمندان و کارشناسان مالی برجسته‌ای که در جلسات مربوط به پیش‌نویس اصلاح شده مقررات مبارزه با پولشویی شرکت داشتند، گفتند که قانون مبارزه با پولشویی دامنه نسبتاً گسترده‌ای دارد که جامعیت این پیش‌نویس را با چالش روبه‌رو می‌کند.

چین در سال 2021 استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع و صرافی‌های خارج از کشور را از ارائه هرگونه خدمات به مردم آن منع کرد. در پی این اقدامات، کلیه فعالیت‌های مربوط به ماینینگ نیز در این کشور ممنوع شد. با این حال، با پیشرفت‌های فناوری و ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، کاربران سرزمین اصلی چین راه‌هایی برای دسترسی به بازار ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌اند که منجر به افزایش خطرات پولشویی شده است. مقررات اصلاح شده جدید با هدف اعمال دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تر برای مهار چنین فعالیت‌هایی ارائه خواهند شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array