به گزارش ایران دکونومی، تاکنون بیشترین شکایت در سامانه جامع گارانتی از شرکت‌های خدمات پس از فروش موبایل بوده است و بهترین عملکرد نیز مربوط به شرکت‌های خدمات پس از فروش لوازم خانگی بوده است.

شهروندان می‌توانند در سامانه جامع گارانتی به آدرس irangs.ir در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا بر اساس شناسه رهگیری» شناسه رهگیری کالاها را وارد کنند تا اطلاعات کالا از جمله شرکت گارانتی کننده، شرکت تولید کننده یا وارد کننده، مدت زمان گارانتی، نحوه فعال‌سازی گارانتی، تاریخ شروع و انقضای گارانتی، شناسه کالا و شناسه رهگیری، اطلاعات کامل دستگاه (شرح کالا) و تعهدات گارانتی قابل مشاهده است. همچنین با کلیک روی نشان شرکت گارانتی، وارد صفحه شرکت گارانتی می‌شوید و می‌توانید اطلاعات کامل‌تر شرکت گارانتی مثل آدرس و تلفن همراه، نمایندگی‌ها، نظرات کاربران و غیره را مشاهده کنند.

روند شکایت به این شکل است که اگر پیگیری فرد از شرکت گارانتی جواب نداد، در سامانه ثبت شکایت می‌کند، تصریح کرد: بعد از ثبت شکایت، همان روز از سوی پشتیبانی بررسی می‌شود تا در صورت نقص مدارک، به شاکی اطلاع داده شود. سپس این شکایت به کارتابل شرکت گارانتی ارسال می‌شود.

شرکت هفت روز کاری فرصت دارد این شکایت را حل و فصل کند. در غیر این صورت، شرکت در سامانه گارانتی نمره منفی دریافت می‌کند و شکایت نیز به سامانه ۱۲۴ ارسال می‌شود.

وی افزود: بعد از این شکایت از سوی سازمان حمایت و تعزیرات پیگیری می‌شود. سامانه ۱۲۴ قسمتی برای پیگیری شکایت دارد، اما گسترده و مربوط به همه کالا و همه تخلفات است. به همین دلیل برای مدیریت بهتر شکایات روند طوری تنظیم شده که ابتدا خود سامانه گارانتی به آن رسیدگی کند و همین باعث شده حدود ۹۰ درصد شکایات در سامانه حل شود.

اگر شرکت خدماتی طبق ضوابط به خدمات پس از فروش خود متعهد نباشد ، ملزم به ارائه جایگزین کردن کالا است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array