به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) روز گذشته (27 تیر) همزمان با آغاز به کار وال استریت، با از دست دادن حمایت 30 هزار دلاری، به پایین‌ترین سطح ماهانه خود رسید. علی‌رغم بازگشت نه‌چندان قوی این رمزارز به محدوده 30 هزار دلار، تحلیلگران دیدگاه‌های متفاوتی درخصوص روند پیش روی آن طی روزهای آینده ارائه کرده‌اند.

مقاومت سختی که روند نزولی بیت کوین را تقویت می‌کند

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets) نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین پس از یک افت قیمت ملموس، تا مرز 29675 دلار کاهش یافته است. این پایین‌ترین سطح قیمت ثبت شده آن از ابتدای ماه جولای تاکنون بود.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/دلار آمریکا. منبع: TradingView

نشانه‌های اندکی که از بازگشت مومنتوم صعودی و کاهش شاخص مقاومت نسبی (RSI) وجود دارد، امید چندانی برای کسانی که به دنبال بازگشت به سقف محدوده قیمت هستند، باقی نمی‌گذارد. برخی از معامله‌گران حتی هدف نزولی 27000 دلار را محتمل می‌دانند، در حالی که بازه‌های زمانی بالاتر نیز اکنون به طور فزاینده‌ای در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، معامله‌گر و تحلیلگر معروف بازار، درباره نمودار یک هفته‌ای بیت کوین می‌گوید:

«بعد از صعود تا بالای مقاومت 30600 دلاری، بیت کوین (BTC) در نهایت تا حد از دست دادن کف‌های بالاتر قیمت ریجکت شد. «بسته شدن کندل هفتگی زیر بالاترین کف قیمت این روند نزولی را تأیید می‌کند و تا زمانی که این کف بالاتر به عنوان یک مقاومت مهم عمل‌کند، تراز 29300 دلار می‌تواند هدف بعدی خرس‌ها باشد.»

نمودار مشروح بیت کوین
نمودار مشروح جفت ارز BTC/USD. منبع: توییتر Rekt Capital

در همین حال، برخی دیگر مشتاقانه، فراتر از روند اصلاحی فعلی را در نظر می‌گیرند و به پتانسیل بازگشت روند صعودی سال چشم دوخته‌اند:

«بیت کوین برای حرکت بزرگ بعدی خود آماده می‌شود! کندل‌های مسطح هیکن آشی (Heikin Ashi) در بازه زمانی 3 هفته‌ای به رنگ سبز در آمده‌اند.»

«در حالی که بیت کوین زیر یک منطقه مقاومت مهم در حال تحکیم است، اندیکاتور RSI تقریباً به طور کامل مجدد تنظیم شده است. یکی از تریدرهای مشهور با نام Jelle در بخشی از تحلیل خود در توییتر اضافه کرد: در این ناحیه حمایتی اندکی فشار فروش احساس می‌شود و ما می‌توانیم برای آزمایش مجدد این سطح مقاومت مهم تلاش کنیم.»

نمودار دوم بیت کوین
نمودار مشروح BTC/USD. منبع: توییتر Jelle

«تنظیم مجدد» اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI)، این معیار روزانه را به سطوحی رسانده است که آخرین بار در اواسط ژوئن، زمانی که BTC/USD در محدوده 26000 دلار در نوسان بود، مشاهده شده بود.

در ادامه موضوع تنظیم مجدد RSI، اسکات ملکر (Scott Melker)، معامله‌گر و پادکستر محبوب ملقب به ” The Wolf of All Streets” ، تراز 28600 دلار را به عنوان یک هدف نزولی احتمالی معرفی می‌کند.

او روز 17 جولای در بخشی از یک تاپیک توییتری گفت: «نمودار روزانه یک واگرایی نزولی انبوه در منطقه اشباع خرید را نشان می‌دهد، این سیگنال مورد علاقه من است.»

ملکر افزود «حداقل باید یک انطباق مجدد با کف محدوده قیمت بیت کوین اتفاق بیفتد، اما مطمئن نیستم که آیا این برای کف‌سازی محلی کافی خواهد بود یا خیر.»

«دیدگاه من همچنان لمس تراز 28600 دلار به عنوان حمایت اصلی را تایید می‌کند که اساساً پایین‌ترین سطح قیمت در کل بازار صعودی سال 2021 بود. آخرین خریدی که انجام دادم لمس تراز 25212 دلار بود که به صبر زیادی نیاز داشت.»

نمودار مشروح بیت کوین
نمودار مشروح BTC/USD. منبع: توییتر Scott Melker

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array