به گزارش ایران دکونومی، بر اساس آماری که استاد سلام، در رویداد آموزگار منتشر کرد، این سایت در یکسال گذشته ۱۳ هزار ثبت نام داشته است.

به گفته مهدی آورا، نماینده این سایت حدود ۷۰ درصد از ثبت‌نامی‌های این سایت در سال ۱۴۰۱ را دانش‌آموزان و ۳۰ درصد از این جمعیت را اساتید تشکیل می‌دادند. طبق آمار اعلامی، تهران با ۱۲ هزار ثبت‌نام بیشترین جمعیت استاد سلام در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. پس از تهران، استان‌های اصفهان، البرز، و خراسان رضوی بیشترین آمار استاد و شاگرد در سایت استاد سلام را داشته‌اند.

بر اساس گزارش استاد سلام ریاضیات با ۶۱۳ هزار نفر بازدید، پربازدیدترین درس در استاد سلام است. زبان انگلیسی با ۴۶۲ هزار بازدید، در رتبه دوم قرار گرفته است. فیزیک، شیمی و برنامه‌نویسی، درس‌های پربازدید بعدی استاد سلام هستند. از نکات قابل توجه درباره سایت استاد سلام این است که رشته‌های خاصی مثل شیرجه و لهجه کرمانجی را هم پوشش می‌دهد و حتی کسی که فارسی زبان نیست نیز می‌تواند در این سایت ثبت‌نام کند.

آموزگار ۱

آنچه در آموزگار گذشت

همچنین در این رویداد، صدیقیان، نماینده کانون انصار، از انعقاد تفاهم‌نامه با سایت استاد سلام خبر داد. براساس این تفاهم‌نامه خدمات‌رسانی کانون انصار به اساتید استاد سلام با کمترین قیمت انجام می‌شود.

پس از آن نیز علی ترابی، مدرس زبان انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و روسی در سایت استاد سلام در خصوص مسیر موفقیت در آموزش صحبت کرد. او گفت: «روش موفقیت هر کسی مخصوص به خود اوست و نمی‌توان درباره راه‌های موفقیت نسخه پیچید.»

وی با تاکید بر ابتکار عمل در تدریس از معلمین خواست تا همواره دانش خود را به روز نگه دارند.

پس از آن نیز، در خصوص تفاوت‌های تدریس آنلاین و حضوری، شیوه تدریس گوناگون مدرسان و توجه به مباحث روان‌شناسی صحبت شد. سپس، استادان قدیمی سایت استاد سلام که بین ۸ تا ۱۰ سال سابقه تدریس در این پلتفرم آموزشی را داشتند، از خاطراتشان و چگونگی آشنایی با این سایت صحبت کردند.

پنل در خصوص پیوند شغل و آموزش

پنل ارتباط مسیر شغلی و آموزش، با حضور نغمه عقیلی، بنیان‌گذار استادسلام، فاطمه سبک‌خیز و حسین شاسواری، اساتید این مجموعه و صائبه سلوکی، رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی، برنامه بعدی این همایش بود. عقیلی، در این پنل عنوان کرد: «باید از تکرار مکررات پرهیز کرد و برای هر کسی مسیر متفاوتی را پیش گرفت».

رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی هم با اشاره به تغییر رویکرد نسل‌ها در زمینه آموزش گفت: «ما با نسلی سروکار داریم که خواستگاه‌های متفاوتی دارد و باید باورمان را نسبت به نسل‌ها تغییر دهیم. نسل‌های جدید نسبت به ما تغییر کرده‌اند و حتی رقابت‌ برای این نسل‌ها تعریف متفاوتی دارد. دغدغه‌هایشان هم گوناگون است. در نتیجه، باید رویکرد آموزشی‌مان را برای آن‌ها تغییر دهیم چون روش‌های سنتی روی آن‌ها تاثیری ندارد.»

سبک‌خیز که پزشک است و دروس کنکور را تدریس می‌کند، در خصوص ارتباط مسیر شغلی و آموزش گفت: «در برخی مدارس، سیستم‌های رقابتی وجود دارد و در کنکور هم شاهد این رقابت هستیم. رقابت زیاد گاهی به ضرر دانش‌آموزان است. مخاطب امروز ما در حال باهوش شدن است؛ پس باید محتواها را برای آن‌ها هوشمندانه انتخاب کرد.» (تریبون نیوز)

آموزگار ۲

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array