به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام رسان هرکدام تلاش می‌کنند به نوعی از حریم خصوص کاربران خود محافظت کنند. قابلیت پیام های محوشونده (Vanish Mode) اینستاگرام نیز به همین منظور و با هدف افزایش امنیت کاربران در بخش پیام‌های مستقیم ارائه شده است. در ادامه شما را بیشتر با این قابلیت آشنا می‌کنیم.

قابلیت پیام های محوشونده (Vanish Mode) چیست؟

ویژگی پیام‌های محوشونده برای اولین بار توسط Facebook Messenger  معرفی شد و مدتی بعد به اینستاگرام رسید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد از پیام‌ها و اسناد حساس خود در فضای وب محافظت کنید، چراکه پیام های ارسال شده با این حال، پس از خروج از صفحه چت دونفره به کلی پاک می‌شوند.

فعال‌سازی قابلیت پیام های محوشونده (Vanish Mode) در اینستاگرام

نکته مهمی که پیش از استفاده از حالت Vanish Mode اینستاگرام باید در نظر بگیرید، به‌روزبودن برنامه است. گفته می‌شود این ویژگی تنها در دسترس برخی از کاربران اینستاگرام قرار دارد. پس برای اطمینان، آخرین نسخه موجود از اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کنید.

پیام های محوشونده اینستاگرام

به صفحه چت با مخاطب مورد نظر خود بروید. صفحه را از پایین به بالا بکشید. قبل از فعال شدن حالت Vanish Mode، نمایشگر گوشی شما تاریک شده و چند ایموجی به شما نشان داده می‌شود. در همین زمان، مخاطب شما نیز پیامی دریافت می‌کند که نشان می‌دهد حالت Vanish Mode در این گفتگو فعال شده است.

این ویژگی فقط برای فهرست دنبال‌کننده‌های شما قابل استفاده است. به علاوه، شما می‌توانید به راحتی درخواست چت در حالت Vanish Mode ارسال شده را رد کنید.

درست همانند قابلیت چت مخفی تلگرام، در این حالت هم اگر مخاطب شما از صفحه چت اسکرین‌شات بگیرد، اینستاگرام به شما اطلاع خواهد داد. اگر قصد دارید در این حالت اطلاعات یا تصاویر حساس را رد و بدل کنید، از فعال بودن حالت Vanish Mode مطمئن شوید، زیرا در غیر این صورت پیام شما برای همیشه در چت اینستاگرام باقی می‌ماند.

گزینه Turn Off Vanish Mode در بخش بالایی صفحه‌ چت، به شما امکان می‌دهد حالت پیام های محوشونده را غیرفعال کرده و به حالت عادی برگردید. در این زمان کلیه پیام‌های ارسال‌شده شما به‌صورت خودکار حذف خواهند شد.

منبع: indianexpress

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array