به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا به میزان قابل توجهی افت کرده‌اند و به سمت سطوح حمایتی عمده در حال حرکت هستند. از آنجایی که تنش در بخش‌هایی از خاورمیانه به کل کشورهای منطقه سرایت نکرده، نگرانی معامله‌گران کاهش و طلا در حال از دست دادن بخشی از جذابیتی است که طی چند هفته گذشته آن را به دست آورده بود. این در حالی است که آمارهای ضعیف صادرات چین نیز فشار قابل توجهی بر بازارهای نقره و پلاتین وارد کرده است.

تحلیل و بررسی بازار طلا

تحلیل قیمت طلا 17 آبان

در حال حاضر هر اونس طلا در کانال 1966 دلار و 74 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد. در صورت ادامه روند نزولی، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در نزدیکی سطح 1950 دلار، به عنوان یک کانال حمایتی عمده وارد عمل خواهد شد. البته این محدوده قبلاً نیز شاهد حمایت بوده و ممکن است باعث جذب خریداران شود. اما اگر قیمت از آن عبور کند، مطمئناً بازار به سمت متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در پایین و احتمالاً سطح 1900 دلار حرکت خواهد کرد.

تقویت دلار آمریکا نیز می‌تواند در کاهش قیمت طلا موثر باشد، اما به خاطر داشته باشید که بسته به شرایط، هر دو می‌توانند هم‌زمان افزایش پیدا کنند.

تحلیل و بررسی بازار نقره

تحلیل قیمت نقره 17 آبان

با واکنش معامله‌گران به آمارهای اقتصادی ناامیدکننده چین، نقره عقب نشینی کرد. صادرات این کشور در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.4 درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد اقتصاد این کشور تحت فشار است.

اگر نقره به زیر سطح حمایت 22.25 تا 22.50 دلار برسد، به سمت سطح حمایت بعدی می‌رود که در محدوده 20.70 تا 21.00 دلار قرار دارد.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل قیمت پلاتین 17 آبان

پلاتین نیز مانند سایر فلزات گرانبها در حال از دست دادن جایگاه خود است، زیرا معامله‌گران بر مشکلات اقتصادی چین تمرکز کرده‌اند. حرکت به زیر سطح حمایت 880 تا 890 دلار راه را برای آزمایش حمایت بعدی در کانال 850 تا 860 دلار باز خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array