به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، قیمت طلا در روز سه‌شنبه (21 شهریور) تغییر چندانی نداشت، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار مربوط به تورم آمریکا (CPI) هستند که می‌تواند دورنمای روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص کند.

فعالیت بازار احتمالاً تا زمان انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در روز چهارشنبه (22 شهریور) اندک خواهد بود. انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس هفته آینده ثابت نگه دارد.

روند بازار طلا

طلا

از نقطه نظر تکنیکال، طلا در محدوده حمایت 1910 دلار و مقاومت 1935 دلار گیر کرده است. ما بین میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در بالا و میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در پایین قرار داریم. این نشان می‌دهد که ما همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا و متلاطم زیادی خواهیم بود.

در حال حاضر معامله‌گران چشم انتظار آمار تورم ایالات متحده هستند. بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا فشار بیشتری بر طلا در کوتاه مدت وارد می‌کند. 
بازارها 93 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس 19 و 20 سپتامبر ثابت نگه دارد، اما 41 درصد هم احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه نوامبر افزایش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

روند بازار نقره

نقره

با وجود تقویت دلار آمریکا، نقره در حال افزایش است. معامله‌گران از عقب‌نشینی اخیر به عنوان فرصتی برای افزایش موقعیت‌های خرید خود در نقره استفاده کردند.

در صورتی که نقره بالاتر از سطح 23.00 دلار قرار گیرد، به سمت میانگین متحرک 200 روزه (200 MA) در 23.45 دلار حرکت خواهد کرد.

روند بازار پلاتین

پلاتین

پلاتین نیز با ادامه بازگشت به سمت بالا در حرکت است. عامل اصلی این حرکت تکنیکال است. معامله‌گران پس از حرکت قوی از اوج ماه اوت، سیو سود کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array