به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نفت برنت و نفت خام آمریکا هفته گذشته اولین کاهش قیمت هفتگی خود را پس از سه هفته تجربه کردند. سرمایه‌گذاران در آستانه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه (10 آبان)، رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کرده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 2.51 دلار معادل 2.9 درصد کاهش به 86 دلار و 69 سنت رسیده است. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) هم با 2 دلار و 57 سنت معادل 3.11 درصد کاهش، در سطح 82 دلار و 59 سنت معامله می‌شود.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

تحلیل و بررسی نفت خام برنت 9 آبان

نفت خام برنت نیز در طول جلسه معاملاتی عقب‌نشینی کرد، زیرا در بالای شاخص متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) قرار داریم. سطح 90 دلار همچنان مقاومت زیادی ایجاد می‌کند. اگر بتوانیم به بالای این سطح برسیم، امکان حرکت به سطح 92.50 دلار فراهم می‌شود. در زیر، ما میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) را داریم که مقدار قابل توجهی از حمایت را در نزدیکی سطح 85 دلار ارائه می‌دهد، که مشخصاً رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی قابل توجهی است. اگر سطح 85 دلار کف بازار باشد، هر حرکتی به سمت سطح مذکور توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

در حالی که نفت برنت در یک محدوده مشخص نوسان دارد، معامله‌گران باید برای هر نوع حرکت شارپی آماده باشند، زیرا بازار به شدت به اخبار خاورمیانه حساس است.

تحلیل و بررسی قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل نفت وست تگزاس 9 آبان 1402

نفت WTI با کاهش نگرانی‌های ناشی از اختلال در عرضه نفت خاورمیانه، شتاب نزولی شدیدی به خود گرفت.

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در محدوده حمایت 80.50 تا 82.00 دلار و مقاومت 86.00 تا 87.30 دلار باقی مانده است. خروج از این محدوده فرصتی را برای نفت WTI فراهم می‌کند تا شتاب حرکتی بیشتری به دست آورد.

تحلیل و بررسی قیمت گاز طبیعی

تحلیل قیمت گاز طبیعی

گاز طبیعی همچنان تحت فشار است، زیرا معامله‌گران بر روند هوای گرمتر تمرکز کرده‌اند. حجم پایین معاملات به عنوان یک کاتالیزور مهم در نوسانات اخیر عمل کرد.

از نقطه نظر تکنیکال، گاز طبیعی نتوانست بالاتر از مقاومت 3.60 تا 3.75 دلار قرار بگیرد و بنابراین به سمت حمایت 3.00 تا 3.05 دلار در حال حرکت است.

چشم‌انداز کوتاه مدت بازارهای نفت خام؛ نزولی

قیمت نفت خام برنت و WTI، هفته گذشته در سایه تنش‌های خاورمیانه کاهش یافت که می‌تواند نشان دهنده شرایط خرید بیش از حد نفت خام باشد. بر این اساس، چشم‌انداز کوتاه‌مدت نفت نزولی به نظر می‌رسد و قیمت‌ها احتمالاً به کاهش خود ادامه خواهند داد.

در صورت تشدید ناگهانی درگیری‌های خاورمیانه و اختلال در عرضه نفت خام، داده‌های مثبت اقتصادی از اقتصادهای بزرگ که تقاضا را تقویت می‌کند یا تغییر ناخواسته در سیاست فدرال رزرو که دلار آمریکا را تضعیف کند، چشم‌انداز کوتاه‌مدت نفت خام می‌تواند به سمت صعودی تغییر کند. علاوه بر این، اختلالات برنامه‌ریزی نشده عرضه یا گزارش‌های قوی درآمد شرکت‌ها نیز می‌تواند با احتمال افزایش تقاضا در بازار، قیمت نفت را افزایش دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire ، Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array