به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، طلا در معاملات روز جمعه (17 شهریور) افزایش یافت اما این فلز گرانبها در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی قرار دارد، چون سرمایه‌گذاران هنوز هم نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه جاری تردید دارند. نقره و پلاتین تحت فشار قابل توجهی قرار دارند.

تحلیل بازار طلا

طلا جهانی

طلا عمدتاً ثابت است، زیرا معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای اضافی هستند. دلار آمریکا در برابر سبدی گسترده از ارزها در نوسان است. ارزش دلار 0.2 درصد طی 24 ساعت گذشته کاهش یافته، اما در آستانه طولانی‌ترین روند افزایش هفتگی طی 9 سال گذشته قرار دارد. سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار را در سطح بالایی نگه داشته است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

طلا تلاش کرد تا به بالای 1930 دلار برسد اما شتاب حرکت خود را از دست داد و به سمت سطح 1920 دلار عقب‌نشینی کرد. به احتمال زیاد تا هفته آینده فلز گرانبها در محدوده حمایت 1910 دلار و مقاومت 1935 دلار باقی خواهد ماند.

تحلیل و پیش‌بینی نقره

نقره در بازار جهانی

با ادامه عقب‌نشینی قوی، نقره تحت فشار باقی می‌ماند. محرک اصلی حرکت کنونی، آمارهای ضعیف اقتصادی چین است.

از نقطه نظر تکنیکال، نقره به سمت حمایت محدوده 22.25 تا 22.50 دلار در حرکت است.

تحلیل بازار پلاتین

پلاتین

در بحبوحه نگرانی از وضعیت اقتصادی چین، پلاتین به زیر سطح 900 دلار سقوط کرد. شاخص قدرت نسبی «RSI» با وجود عقب‌نشینی در قلمرو متوسط باقی ماند؛ بنابراین پلاتین شانس خوبی برای به دست آوردن حرکت نزولی بیشتر در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب دارد.

خلاصه

در حالی که معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای اضافی هستند، طلا فاقد جهت خاصی است.

نقره به سمت نزدیکترین سطح حمایت در کانال 22.25 تا 22.50 دلار حرکت کرد.

پلاتین به زیر سطح 900 دلار سقوط کرد، زیرا معامله‌گران همچنان بر مشکلات اقتصاد چین متمرکز هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array