به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، معامله‌گران طلا همچنان صعودی هستند، زیرا انتظار می‌رود فدرال رزرو در نیمه اول سال 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز کند. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که وضعیت ژئوپلیتیکی جهان در حال حاضر در بهترین حالت متزلزل است، بنابراین مردم کماکان تلاش خواهند کرد برای محافظت از ثروت خود در برابر احتمال جنگ‌ و رکود بالقوه اقتصادی، دارایی خود را به طلا تبدیل کنند.

تحلیل و بررسی طلا

تحلیل انس طلا 28 آذر

علیرغم افزایش بازدهی خزانه‌داری، طلا به تلاش‌های خود برای ثابت ماندن بالاتر از مقاومت سطوح 2015 تا 2025 دلار ادامه می‌دهد. معامله‌گران همچنان بر روی فدرال رزرو متمرکز هستند که برای طلا صعودی است.

اگر فلز گرانبها به بالای 2025 دلار برسد، به سمت مقاومت بعدی در کانال 2065 تا 2075 دلار حرکت خواهد کرد.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در اطراف سطح 1980 دلار قرار دارد و در حال افزایش است، بنابراین به نظر می‌رسد که بازار آماده است تا به آن به عنوان یک سطح حمایت بالقوه نگاه کند.

به هر کاهشی که اتفاق می‌افتد به عنوان فرصت نگاه کنید، به این دلیل که فشار صعودی زیادی داریم و احتمال اینکه دلار آمریکا همچنان شاهد فشار نزولی نباشد، بیشتر است که البته به فلز زرد کمک می‌کند. علاوه بر این، نرخ‌های بهره همچنان کاهش می‌یابد و بنابراین طلا را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

تحلیل و بررسی بازار نقره

تحلیل و بررسی نقره 28 آذر

با بازگشت نسبت طلا به نقره به بالای سطح 85.00، نقره کاهش یافت. نزدیکترین حمایت برای نقره در محدوده 23.40 تا 23.60 دلار قرار دارد. حرکت به زیر 23.40 دلار، نقره را به سمت حمایت بعدی در کانال 22.25 تا 22.50 دلار سوق خواهد داد.

تحلیل و بررسی پلاتین

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین 28 آذر

پلاتین با واکنش معامله‌گران به ادامه رالی قوی در بازارهای پالادیوم، جایگاه خود را افزایش داد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو متوسط باقی ماند، بنابراین در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب، فضای زیادی برای به دست آوردن حرکت صعودی بیشتر وجود دارد.

خلاصه

طلا در تلاش است تا بالاتر از سطح 2030 دلار قرار گیرد.
با افزایش نسبت طلا به نقره به بالای 85، نقره به زیر 24 دلار کاهش یافت.
با تمرکز معامله گران بر افزایش قیمت در بازارهای پالادیوم، پلاتین بالاتر از سطح 950 دلار قرار گرفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array