به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا تحت تاثیر ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و بهبود اقتصادی چین تثبیت شد،، اما عدم اطمینان در مورد سیاست پولی فدرال رزرو رشد و سود دهی فلز گرانبها را محدود کرد.

قیمت طلا

قیمت طلا در روز سه‌شنبه (18 آوریل، 29 فروردین) پس از دو روز کاهش دوباره افزایش یافت. این افزایش به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا بود که باعث جذابیت بیشتر دارایی‌های دلاری برای دارندگان ارزهای خارجی شد. شاخص دلار آمریکا 0.1 درصد کاهش یافت و شمش را برای خریداران خارجی ارزان‌تر و در نتیجه به افزایش قیمت طلا کمک کرد. در ساعت 07:00  به وقت گرینویچ(GMT)، طلا در کانال 2001.03 دلار معامله می‌شود که 6.98 دلار یا 0.35 افزایش یافته است.

شمش طلا

بهبود اقتصادی چین باعث تضعیف دلار شد

با این حال، افزایش قیمت طلا به دلیل عدم اطمینان در مورد موضع سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده محدود شد. گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران برای شفافیت بیشتر نرخ بهره بر تقاضای فلز گرانبها تأثیر گذاشت. از دیگر اخبار موثر بر بازار، اخبار بهبود اقتصادی چین در سه ماهه اول از یک سو و رشد 4.5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل بود. این تحول باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک شد که به نوبه خود مقداری فشار بر دلار آمریکا وارد کرد. به طور کلی، افزایش قیمت طلا در روز سه‌شنبه تحت تأثیر ترکیبی از عوامل از جمله کاهش ارزش دلار آمریکا و اخبار بهبود اقتصادی چین بود. عدم قطعیت در مورد موضع سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده باعث محدود شدن سود فلز گرانبها شد.

کاهش قیمت طلا به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر

قیمت طلا در روز دوشنبه (17 آوریل، 28 فروردین) پس از انتشار اطلاعاتی که نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های تولیدی نیویورک برای اولین بار در پنج ماه گذشته است، به پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته رسید. علاوه بر این، شاخص اعتماد به نفس سازندگان منازل مسکونی در ایالات متحده برای چهارمین ماه متوالی در ماه آوریل بهبود یافت. این تحولات منجر به افزایش گمانه‌زنی‌ها در رابطه با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست ماه می شد.

طبق ابزار فد واچ (FedWatch)، 86.7 درصد احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ماه می وجود دارد که بر جذابیت شمش‌های بدون بازده تأثیر می‌گذارد. در حالی که طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره بالاتر می‌تواند جذابیت آن را کمرنگ کند.

تمرکز معامله‌گران بر فدرال رزرو

تمرکز معامله‌گران اکنون به نظرات مقامات فدرال رزرو در هفته آینده معطوف شده است. با وجود انبوهی از ریسک‌های درآمدی، سیاسی، ژئوپلیتیکی و بانک مرکزی؛ چند ریسک مهم می‌تواند جریان‌های امنی را به سمت فلز زرد ایجاد کند و آن را به سمت ثبت رکوردی جدید سوق دهد.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

از نظر تکنیکال، طبق نمودار روزانه، طلا در بالای نقطه پیوت 1927.36 دلار معامله می‌شود، در حالی که اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در شرایط خرید بیش از حد دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که نمودار تکنیکال به نفع حرکت نزولی و آزمون احتمالی 1927.36 دلار باشد. اگر قیمت از مقاومت اول R1 در 2045.30 دلار عبور کرد، به دنبال افزایش قیمت به سطح مقاومت دوم R2 در کانال 2121.30 دلار باشید.

سطوح حمایتی فلز زرد به ترتیب عبارتند از: 1927.36 دلار، 1851.37 دلار و 1733.43 دلار

سطوح مقاومتی طلا به ترتیب عبارتند از: 2045 دلار و 2121.30 دلار

خلاصه

افزایش قیمت فلز گرانبها به دلیل کاهش ارزش دلار

بهبود اقتصادی چین تقاضا برای دارایی‌های پرریسک‌تر از جمله طلا را افزایش می‌دهد

عدم اطمینان در مورد موضع سیاست پولی فدرال رزرو، سود را محدود کرد

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array