به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اخیراً شاهد بودیم که بیت کوین (BTC) پس از ناکامی در شکست منطقه مقاومت تعیین‌کننده 30 هزار دلاری، به زیر حمایت حیاتی 26000 دلار سقوط کرد. مایکل ون.د.پوپ (Michael Van De Poppe)، تحلیلگر برجسته بازار کریپتو، با انتشار ویدیویی در یوتیوب به بررسی این رکود پرداخته و آن را به تحولات مربوط به هیاهوی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین نسبت می‌دهد. این اصلاح ناگهانی، نوسانات بازار را افزایش داده است و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را برای گمانه‌زنی بیشتر در مورد مسیر آینده بازار کریپتو تشویق کرده است.

ون.د.پوپ با تجزیه و تحلیل نمودار بیت کوین به یک مانع قابل توجه در میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای (EMA) اشاره کرده است. حرکات قیمت بیت کوین به یک مرحله تحکیم بالقوه اشاره دارد که شبیه الگوهای مشاهده شده در دوره‌های قبلی پیش از آغاز یک بازار صعودی است. سوال اصلی اینجاست که با توجه به افت قیمت تا زیر تراز 26 هزار و احتمال کاهش تا مرز 25 هزار دلار، جهت حرکت قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین در بازار کریپتو
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین؛ منبع: coinmarketcap

این تحلیلگر ضمن اشاره به انعطاف‌پذیری آلتکوین‌ها در برابر بیت کوین، تاکید می‌کند که این دارایی‌ها اکنون نشانه‌هایی از قدرت بالقوه خود را نشان می‌دهند. او معتقد است که آلتکوین‌ها احتمالاً در آینده نزدیک از الگوهای تاریخی خود پیروی خواهند کرد؛ چراکه اغلب آنها در ماه سپتامبر یا اکتبر (شهریور تا اوایل آبان) شتاب بیشتری به دست می‌آورند و به طور بالقوه مانع از افت قابل توجه قیمت در این بازه زمان می‌شوند.

با توجه به نگرانی‌ها درباره کاهش شدید قیمت آلتکوین‌ها تا 80 درصد دیگر، ون.د.پوپ ضمن رد این دیدگاه ادعا می‌کند که بازار کریپتو در مراحل آخر چرخه فعلی خود قرار گرفته است. او احتمال یک رکود خفیف را تصدیق می‌کند، اما به موازات آن به سناریوی اتفاق افتاده در سال‌های 2015 و 2016 اشاره دارد؛ زمانی که نگرانی‌های مشابهی در بازار به وجود آمد اما در نهایت از سقوط بازار جلوگیری شد. او به دنبال‌کنندگان خود اطمینان داده است که حتی در صورت وجود رکود اقتصادی جزئی، چشم‌انداز کلی بازار کریپتو در آینده مطلوب باقی می‌ماند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coinpedia

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array