به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نات کوین (NOT) ارز دیجیتال محبوبی که بر بستر بلاکچین تون (TON) ساخته شده است، اخیراً توجه زیادی را از سمت سرمایه‌گذاران صنعت کریپتو به خوب جلب کرده است. نتیجه این محبوبیت، رشد بیش از 30 درصدی قیمت در بازه زمانی یک ماهه بوده است. تحلیلگران این جهش قابل توجه را به پنج دلیل اصلی نسبت می‌دهند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

5 دلیل افزایش قیمت نات کوین (NOT)

نکته مهمی که درباره عملکرد عالی نات‌کوین (NOT) باید اشاره کرد، حمایت بی‌دریغ پلتفرم‌های معاملات رمزارزی پیشروی جهان، یعنی بایننس و کوین‌بیس از این دارایی دیجیتال است. این دو صرافی برتر با افزودن جفت‌های معاملاتی جدید برای این توکن در پلتفرم‌های خود، پشتیبانی از آن را تاحدامکان افزایش دادند.

بایننس پیشنهادات معاملاتی خود را با معرفی جفت ارزهای نات کوین و رئال برزیل (NOT/BRL) گسترش داد، با این کار این توکن در دسترس کاربران بیشتری قرار گرفت. علاوه بر این، صرافی بین‌المللی کوین‌بیس برنامه‌هایی را برای عرضه قراردادهای آتی دائمی نات کوین (NOT-PERP) از تاریخ 20 ژوئن (31 خرداد) آغاز کرده است.

داده‌های پلتفرم تحلیل داده کوین گلس (Coinglass) حاکی از افزایش قابل‌توجه شاخص سود باز قراردادهای آتی نات‌کوین از ابتدای ماه ژوئن است. این شاخص اکنون به حدود 247.06 میلیون دلار رسیده است. چنین رقم بالایی به وجود جریان پول قابل توجه و علاقه سرمایه‌گذاران به این دارایی اشاره دارد که با افزایش قیمت اخیر آن همزمان شده است.

بهره باز نات کوین

علاوه بر این، شاخص‌های تکنیکال و جو حاکم بر بازار از غلبه احساسات مثبت و موج خرید قوی خبر می‌دهند. در حال حاضر، شاخص مقاومت نسبی (RSI) که یک اندیکاتور کلیدی از احساسات بازار است، در حدود سطح 61 قرار دارد که بر وجود فشار صعودی در بازار نات کوین تاکید دارد. با توجه به اینکه این شاخص هنوز به منطقه اشباع خرید وارد نشده است، احتمال تداوم فشار خرید و افزایش قیمت وجود دارد.

تقویت فعالیت‌های شبکه و افزایش کاربران فعال نات‌کوین تا مرز 40 میلیون، نقطه عطف مهمی است که به رشد آن کمک شایانی کرده است. تحلیلگران وجود این پایگاه کاربری قوی را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت این رمزارز جدید می‌دانند.

افزون بر آن، محبوبیت روزافزون بازی‌های «Tap-to-Earn» در تلگرام و رشد شبکه تون، موجب شده است توکن بومی آن یعنی تون‌کوین (TON) طی حدود یک ماه گذشته بیش از 15 درصد رشد کند. پایگاه کاربری 900 میلیونی تلگرام در این بین نقش مهمی داشته است. این جهش باعث افزایش قیمت توکن‌هایی شده است که بر بستر این شبکه بلاکچین عرضه شده‌اند.

گفتنی است که در حال حاضر، نات‌کوین (NOT) با افت بیش از 10 درصدی نسبت به روز گذشته، در منطقه 0.01813 دلار معامله می‌شود. این درحالی است که روز قبل سقف قیمت روزانه این ارز در حدود 0.021 دلار به ثبت رسید.

نمودار قیمت هفت روزه نات کوین

آیا نات کوین (NOT) 1دلاری خواهد شد؟

در دوره‌ای که اکثر آلتکوین‌ها عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهند، عملکرد متمایز قیمت نات‌کوین و تجربه یک رشد قابل‌توجه مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است. به عبارت دیگر، همبستگی نات‌کوین با بیت کوین کاهش چشمگیری داشته است و این دارایی تحت تأثیر احساسات نزولی حاکم بر بیت کوین و کل بازار کریپتو قرار ندارد. برخی از تحلیلگران معتقدند شکست قاطعانه مقاومت ۰.۰۲۰ دلاری می‌تواند شروع یک روند صعودی پایدار بوده و ثبت رکوردهای تازه را برای قیمت NOT به دنبال داشته باشد.

علیرغم این عملکرد فوق‌العاده و پتانسیل نات کوین برای تبدیل شدن به یکی از ارزهای دیجیتال با عملکرد درخشان در چرخه فعلی، هنوز درنظر گرفتن هدف ۱ دلاری برای آن دور از ذهن به نظر می‌رسد، زیرا این امر مستلزم وجود ارزش بازاری ۱۰۰ میلیارد دلاری است. ولی عده‌ای از طرفداران این دارایی معتقدند 0.5 دلار می‌تواند هدف معقولی برای عملکرد بلندمدت این دارایی باشد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array