به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا در جریان معاملات روز دوشنبه (13 مارس، 22 اسفند) افزایش قابل توجهی داشته‌اند، زیرا معامله‌گران بر این باورند که فدرال رزرو سیاست پولی خود را معکوس خواهد کرد.

تحلیل تکینکال بازار طلا

نمودار طلا

بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز دوشنبه روند صعودی به خود گرفته و در نهایت از سطح حیاتی 1900 دلار عبور کردند. این مبتنی بر این ایده است که فدرال رزرو ممکن است سیاست پولی خود را براساس نجات سیستم بانکی آمریکا تغییر دهد. این البته چندان واقعگرایانه نیست، بنابراین می‌تواند یک تله گاو نر باشد، زیرا فدرال رزرو تقریباً به طور قطع وارد بازی خواهد شد و نیاز به سیاست‌های پولی جنگ طلبانه جهت مبارزه با تورم را تکرار خواهد کرد.

همان‌طور که گفته شد، ما در میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) یک الگوی کف دوقلو تشکیل داده‌ایم، بنابراین این حرکت تا حدی منطقی است، اما فکر می‌کنم در کوتاه‌مدت عقب‌نشینی تا حدی منطقی خواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. در نهایت، این وضعیتی است که همچنان بسیار پر سر و صدا و نوسانی خواهد بود، چرا که ما شروع به رفتن به منطقه‌ای کرده‌ایم که قبلاً فروش زیادی داشته است.

طلا به احتمال زیاد کمی عقب‌نشینی خواهد کرد و در این صورت بازار به سمت متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) حرکت می‌کند. برای شروع یک روند نزولی، یا چرخش کامل در بازارهای نرخ بهره، باید نوعی کندل فرسودگی را ببینم، چیزی که در صورت زمان کافی احتمالاً اتفاق می‌افتد. این امر بر افزایش ارزش دلار آمریکا تأثیرگذار است و بنابراین می‌تواند باعث کاهش قیمت طلا شود. انتظار نوسانات زیادی را داشته باشید، اما پس از این حرکت عظیم نسبت به چند کندل اخیر، حداقل باید به یک ثبات نسبی برسیم. عقب‌نشینی‌هایی وجود خواهد داشت، و ما باید چند جلسه بعدی زیر نظر داشته باشیم تا موقعیت خود را در این بازار مشخص کنیم.

طلای آتی

نمودار طلای روزانه

قیمت طلا با ترس سرمایه‌گذاران از سقوط بیشتر بانک‌ها به پناهگاه‌ امن دارایی سرمایه‌گذاران تبدیل شد. طلا در دو روز گذشته نزدیک به 100 دلار افزایش قیمت داشته است. طلای آتی تحویل آوریل روز جمعه معاملات خود را در رنج 1835 دلار شروع کرد و در کانال 1877 دلار به پایان رسانید. تا ساعت 5:30 عصر به وقت ایالات شرقی آمریکا، طلا در کانال 1917 دلار قرار گرفت و معامله شد و به میزان 50.10 دلار یا 2.66 درصد سود خالص عاید سرمایه‌گذاران خود نمود.

بحران بانکی بالقوه در حال رخ دادن است

افزایش چشمگیر طلا تا حد زیادی محصول یک بحران بانکی بالقوه است. بانک سیلیکون ولی کالیفرنیا و بانک سیگنچر نیویورک در پایان هفته منتهی به 13 مارس نیازمند کمک فدرال رزرو شدند تا بتوانند از سرمایه سپرده‌گذاران محافظت کنند. بحران بانکی ایجاد شده منجر به بیشترین کاهش سه روزه بازدهی دو ساله خزانه داری شد که از دوشنبه سیاه سال 1987 دیده شده است.

قوانین شرکت بیمه کننده سپرده فدرال سال 1991 پس از مشورت با رئیس جمهور به وزیر خزانه‌داری اجازه داد تا اقداماتی را برای محافظت از سپرده‌گذاران بیمه نشده در صورت وجود ریسک سیستماتیک انجام دهد. در اصل این قانون جزئی از قانون بانکداری سال 1933 بوده است.

نمودار طلا بازدهی و دلار

چرا قیمت طلا سر به فلک کشیده است؟

افزایش چشمگیر طلا در دو روز گذشته ترکیبی از حرکت سرمایه‌گذاران و مدیران بزرگ مالی بود که به سمت طلا به عنوان دارایی امن هجوم آوردند. از دیگر دلایل این افزایش قیمت می‌توان به ضعف دلار و این باور بود که فدرال رزرو احتمالاً از افزایش شدید نرخ بهره خود عقب‌نشینی خواهد کرد. فعالان بازار بر این باور هستند که فدرال رزرو ممکن است با عدم اجرای 25 درصد افزایش نرخ بهره در نشست مارس کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) تغییر مسیر دهد. برخی از سرمایه‌گذاران این فرض را مطرح کرده‌اند که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌ها را تغییر دهد و کاهش دهد. به نظر می‌رسد این امر بیشتر بر اساس خوش‌بینی و حدسیات غیرواقعی است تا واقعیت‌ها.

با کاهش بازدهی خزانه‌داری در بحبوحه مشکلات در بخش بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده، طلا افزایش یافت. چشم‌انداز سیاست فدرال رزرو در روزهای اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است و معامله‌گران انتظار دارند که بانک مرکزی در جلسه بعدی نرخ را تنها 25 واحد در ثانیه افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال نقره

با هجوم معامله‌گران به خرید فلزات گرانبها در بحبوحه کاهش بازدهی خزانه‌داری، نقره 6 درصد افزایش یافت. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله به زیر سطح 3.50 درصد کاهش یافت، در حالی که بازدهی اوراق خزانه 2 ساله نزدیک به 4.00 درصد رسید. اگر بازدهی به حرکت نزولی خود ادامه دهد، نقره حمایت بیشتری دریافت می‌کند.

نمودار نقره

تحلیل تکنیکال پلاتین

با بازگشت قوی فلزات گرانبها، پلاتین در حال تلاش برای رسیدن به بالای سطح 1000 دلار است. اگر پلاتین به بالای 1000 دلار برسد، به سمت سطح مقاومت بعدی که در 1025 دلار قرار دارد، حرکت می‌کند.

نمودار پلاتین

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

ترجمه: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array