به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه آزمایشی هولسکی (Holesky) که قرار بود همزمان با سالگرد هاردفورک مرج (Merge) در شبکه بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شود، به دلیل عدم تطابق پارامترها با برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، به زمان دیگری موکول شد.

به گفته پروتولامبدا (Protolambda )، محقق اتریوم، گنجاندن داده‌های اضافی در یک فایل اشتباه باعث شد روند راه‌اندازی هولسکی مختل شود. به‌علاوه، وجود برخی ناهماهنگی‌ها در تعدادی از پارامترهای فورک منجر به خرابی شبکه شده است.

هولسکی اتریوم

موکول شدن راه‌اندازی شبکه هولسکی به هفته آینده

پس از اجماع نظر توسعه‌دهندگان و کلاینت‌های بنیاد اتریوم، قرار شد شبکه آزمایشی هولسکی هفته آینده دوباره راه‌اندازی شود. نکته مهم اینجا است که این تاخیر، ارتباطی با مسایل مربوط به اندازه شبکه ندارد. شبکه آزمایشی همان‌طور که در نظر گرفته شده بود، ادامه خواهد یافت. پاریتوش از بنیاد توسعه اتریوم در پستی در پلتفرم X گفت:

«وقوع یک اشتباه در پیکیربندی جنسیس بلاک باعث شد شبکه هولسکی آنگونه که باید، راه‌اندازی نشود. برخی از اعتبارسنج‌ها این پیکربندی را به صورت دستی اصلاح کردند و موفق شدند زنجیره را را‌ه‌اندازی کنند، اما این کار برای نهایی شدن کل شبکه کافی نبود.»

هدف از راه‌اندازی شبکه هولسکی، ارائه گسترده‌ترین شبکه آزمایشی اتریوم و ارتقای قابلیت‌های آزمایش قراردادهای هوشمند عنوان شده است. این شبکه از وجود 1.46 میلیون نود اعتبارسنجی بهره می‌برد که دو برابر ظرفیت شبکه اصلی خواهد بود که اکنون در حدود 700000 نود است.

اهمیت هولسکی در این است که با ارائه یک پلتفرم قدرتمند برای توسعه‌دهندگان به منظور آزمایش برنامه‌های غیرمتمرکز، گزینه‌های موجود مانند سپولیا (Sepolia) وگوئرلی (Goerli) را تکمیل می‌کند. نکته شایان ذکر این است که اعتبارسنج‌های کوچک شبکه گوئرلی توسعه‌دهندگان را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرده بود.

اکنون مقیاس وسیع‌تر شبکه هولسکی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد زیرساخت‌ها و ارتقای برنامه‌های خود را در محیطی مشابه با شبکه اصلی اتریوم به طور کامل آزمایش کنند. هدف این رویکرد، شناسایی و حل مشکلات مقیاس‌پذیری در شبکه آزمایشی قبل از تأثیرگذاری آن بر بلاکچین اتریوم است. این کار مسیر رسیدن به یک اکوسیستم غیرمتمرکز قوی‌تر را هموار خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coinpedia

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array