به گزارش ایران دکونومی، سینماتیکت پس از فروش بیش از ۴ میلیون بلیت، به سهم ۴۲ درصدی بازار دست یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم بازار فروش آنلاین بلیت سینما ۸۹.۲۲ درصد در نیمه اول سال ۱۴۰۲ بوده است.

در حال حاضر، گیشه، ایران تیک، آی‌تیکت و سمفا (متعلق به سازمان سینمایی و امور سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) سایت‌هایی برای خرید آنلاین بلیت هستند. اسنپ تیکت نیز در بخشی از خود بلیت سینما به فروش می‌رساند که در حال حاضر از دسترس خارج شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سهم بازار سینماتیکت بیشتر از این بوده است، اما فروش بلیت سینماهای متعلق به حوزه هنری به سایت‌های متعلق به این مجموعه منتقل شد و برخی دیگر از سینماها نیز سامانه فروش خود را دارند، با اینحال سینماتیکت همچنان اولین سامانه این رقابت‌ است.

سینماتیکت

پرفروش‌های سینماتیکت

بر اساس گزارش۶ ماهه سینماتیکت، فیلم «فسیل» که در گروه کمدی‌های پرفروش امسال قرار دارد، با ۲میلیون و ۴۳۰ هزار و ۶۷۳ بلیت خریداری شده، صدرنشین جدول فروش سینماتیکت شده است.

بعد از آن یک فیلم کمدی دیگر یعنی «شهر هرت» با فروش حدود ۶۰۰هزار قطعه بلیت در رده دوم و درام «سه کام حبس» هم با ۲۱۹هزار و ۵۵۰ بلیت فروخته شده، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌است. همچنین فیلم‌های «آهنگ دو نفره» با فروش ۱۶۸هزار و ۴۳۶ بلیت و «کت چرمی» با ۱۶۱هزار و ۷۵۶ قطعه بلیت فروخته شده، در رده‌های بعدی قرار دارند.

«ملاقات خصوصی»، «غریب»، «بخارست» و «عروس خیابان فرشته» هم به ترتیب پرفروش‌های نیم سال اول ۱۴۰۲ در سینماتیکت هستند.(پیوست)

سینماهای محبوب در سینماتیکت

بر همین اساس پردیس سینمایی «ایران‌مال» با ۳۳۵ هزار و ۸۴۵ بلیت فروخته شده در صدر جدول بیشترین انتخاب مردم برای سینما رفتن قرار دارد و بعد از آن هم پردیس سینمایی «کورش» با ۳۲۹ هزار و ۴۴۰ بلیت، پردیس سینمایی «آزادی» با حدود ۱۷۳ هزار بلیت فروخته شده و پردیس سینمایی «ملت»  با ۱۶۲ هزار ۶۳۲ و پردیس سینمایی «مگامال» هم با حدود ۱۵۷ هزار بلیت فروخته شده رده‌های بعدی انتخاب مردم برای تماشای فیلم را به خود اختصاص دادند. (جماران)

سینماتیکت

فروش غیر سینما

این مجموعه که در ۶ماه اول امسال فروش آنلاین بلیت ۱۲۸ تئاتر کمدی و غیرکمدی را نیز پوشش داده، در مجموع ۳۳۶ هزار و ۶۸۶ بلیت در این حوزه فروخته که از این آمار ۹ هزار ۴۳۷ بلیت به نمایش‌های غیرکمدی و ۳۲۷ هزار و ۲۴۹ بلیت خریداری شده هم به تئاترهای کمدی تعلق دارد.

در کنار این‌ها سینماتیکت که مدتی است در حوزه فروش بلیت کنسرت هم فعالیت می‌کند، از این منظر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و در نیمه اول سال ۲۰هزار و ۴۲۴ بلیت توسط این سامانه به فروش رسیده است. (قطره)

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array