به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای کاشت دومین تراشه مغزی نورالینک ایلان ماسک در مغز یک انسان چراغ سبز نشان داد و راه‌حل‌های پیشنهادی این شرکت برای حل مشکلات رخ داده در شرکت‌کننده اول را امضا کرد.

همزمان با تلاش نورالینک برای دریافت مجوز دومین آزمایش، اولین شرکت کننده، یعنی نولاند آربو، درباره تاثیر دستگاه بر زندگی و تجربه مثبت خود صحبت کرد و توانست تاثیر مثبتی در روند کسب این تائیدیه داشته باشد. هنوز مشخصات فرد دوم فاش نشده است ولی گفته می‌شود تراشه مغزی جدید تغییراتی مثل تعبیه‌ی سیم‌های بسیار نازک در اعماق مغز برای عملکرد بهتر را تجربه خواهد کرد.

تراشه مغزی نورالینک

راهکار نورالینک برای رفع اشکالات تراشه مغزی اول

آربو پس از کاشت تراشه در ماه ژانویه، توانست پس از هشت سال با دوستان و دنیای اطرافش ارتباط برقرار کند. اما یک ماه پس از جراحی متوجه شد که دستگاه دیگر نیز کار نمی‌کند. مشخص شد بیشتر رشته‌های کاشته شده در مغز وی شل شده و دیگر سیگنال‌های الکتریکی لازم برای تبدیل افکار به حرکات مکان‌نما را دریافت نمی‌کند. یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی نورالینک برای ثابت نگه داشتن رشته‌ها، کاشت آن‌ها در هشت میلی‌متری قشر حرکتی مغز است. این درحالی است که تراشه مغزی آربو در حدود سه تا پنج میلی‌متری قشر مغز کاشته شده بود.

نورالینک قصد دارد امسال 10 نفر را به تراشه مغزی خود مجهز کند و امیدوار است بتواند مجموعه متنوعی از گیرندگان را برای مطالعه رفتارهای مختلف جذب کند. این شرکت گفته است طی ماه‌های آینده درخواست‌هایی را به قانون‌گذاران کانادا و بریتانیا ارسال خواهد کرد تا آزمایش‌های مشابهی را در این کشورها نیز آغاز کند.

تراشه مغزی نورالینک پتانسیل بازگرداندن کنترل کامل بدن به افرادی را دارد که در نواحی مختلف دچار فلج اندام شده‌اند. ماسک امیدوار است این فناوری بتواند در آینده با کاشت یک تراشه در مغز و یک تراشه در ستون فقرات، امکان تحرک کامل را برای این گروه از مردم فراهم سازد.

منبع: msn

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array