به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) یک سال پس از پذیرش بیت کوین (BTC) از صندوق بین‌المللی پول (IMF) چراغ سبز دریافت کرده است. چشم‌انداز مثبت صندوق بین‌المللی پول منعکس کننده چشم‌انداز اقتصادی کشور و تأثیر پذیرفتن ارز دیجیتال پیشرو است.

صندوق بین‌المللی پول گزارشی منتشر کرد که در آن دیدگاه مثبت‌تری نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کشور در سال 2023 نشان داد. این گزارش نشان می‌دهد که رشد پیش‌بینی‌شده در تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) 2.2 درصد است که به عواملی مانند اثر پایه و تعدیل‌های سیاستی منجر می‌شود. افزایش عرضه سوخت صندوق بین‌المللی پول همچنین میانگین نرخ تورم 6.3 درصدی را برای سال 2023 پیش‌بینی کرده است.

طبق سند صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود که بدهی عمومی پیش‌بینی شده CAR پایدار بماند. با این حال، این گزارش بر وجود خطرات قابل توجه نقدینگی، همانطور که توسط شاخص‌های بدهی مربوطه نشان داده شده است، تأکید می‌کند. این خطرات ناشی از کمبودهای بالقوه در حمایت‌های اهداکنندگان و چالش‌ها در دسترسی به بازارهای داخلی و منطقه‌ای است.

CAR با تبدیل شدن به دومین کشور در جهان، پس از السالوادور (El Salvador)، تاریخ‌ساز شد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است. با وجود اینکه CAR یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، از پتانسیل بیت کوین برای تغییر شکل زیرساخت‌های مالی خود و تقویت چشم‌اندازهای اقتصادی خود استفاده می‌کند.

پس از تصویب بیت کوین به عنوان پول قانونی در CAR، دولت وقت خود را برای ایجاد زمینه برای یکپارچه‌سازی ارز دیجیتال تلف نکرد. فاوستین-آرچنج توادرا (Faustin-Archange Touadera)، ابتکاری به نام پروژه سانگو (Sango) را فاش کرد که نشانه ورود این کشور به دنیای ارزهای دیجیتال است.

در دسامبر 2022 (آذر 1401)، CAR از تاخیر در لیست شدن سانگو کوین در صرافی‌های رمزارزی خبر داد. این تصمیم به شرایط حاکم بر بازار و ملاحظات بازاریابی نسبت داده شد. در 31 مارس (11 فروردین)، سازمان پشتیبان سانگو کوین با استناد به موانع قانونی و نظارتی، تاخیرهای بیشتری را فقط برای چند هفته اعلام کرد.

در ژانویه 2023 (دی1401)، پروژه سانگو فاش کرد که یک کارگروه دولتی فعالانه روی اصلاحات قانونی کار می‌کند تا یکپارچگی روان ارز دیجیتال را ممکن کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array