به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم اینستاگرام درحال کار بر روی پروژه هوش مصنوعی اختصاصی خود است.

اخیراً تصاویر جدیدی توسط محقق اپلیکیشن، الساندرو پالوزی افشا شده است که به‌نظر می‌رسد اینستاگرام در مسیر توسعه چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی خود است.

بر اساس این تصاویر لو رفته، که نشان‌دهنده توسعه تدریجی اما قطعی نشده اپلیکیشن است، این ربات‌های هوش مصنوعی قادر به پاسخگویی به سؤالات و یا ارائه توصیه به کاربران هستند. کاربران می‌توانند از میان 30 ربات شخصیت مختلف بر مبنای هوش مصنوعی، ربات دلخواه خود را انتخاب کرده و با آن به تعامل بپردازند.

پالوزی با انتشار توییتی نوشت: “اینستا درحال توسعه ربات‌های هوش مصنوعی برای تجربه تعاملی و سرگرم‌کننده‌تری با کاربران است!”

اینستا

چت‌بات هوش مصنوعی در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی

دیگر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی نیز در این مدت از چت‌بات‌های اختصاصی خود رونمایی کرده و با نتایج نامشخصی روبه‌رو شده‌اند.
پلتفرم Snapchat پس از عرضه چت‌بات My AI که قدرت‌گرفته از تکنولوژی GPT کمپانی OpenAI بود، باعث ایجاد هرج و مرج شد. این چت‌بات مسائل مربوط به سن کاربران و حریم خصوصی را رعایت نکرده و توصیه‌های نامناسبی برای کاربران نوجوان داشت.
مدتی بعد، پلتفرم Snapchat قابلیت پولی چت‌بات My AI را به کاربران ارائه داد که می‌‌توان به کمک آن تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کرد. این چت‌بات نیز در هنگام رونمایی و عرضه، عملکرد بسیار خوبی نداشت.

هنوز مشخص نیست که اینستاگرام از چه ابزاری برای قدرت دادن به ربات‌های هوش مصنوعی خود بهره بگیرد. اما کمپانی مادر اینستاگرام، کمپانی متا از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی، خصوصاً در بخش تبلیغات و فروش استفاده کرده است.

در ماه می، از ابزار هوش مصنوعی Sandbox رونمایی کرده بود. کاربران می‌توانند به کمک این ابزار نسخه‌های متفاوتی از آگهی‌های تبلیغاتی را برای پلتفرم‌های مختلف ایجاد کنند. همچنین متا از ابزار هوش مصنوعی خود در زمینه کدنویسی به نام CodeCompose رونمایی کرده است، اما این ابزار فعلاً در دسترس عموم نیست.

علاوه بر شایعات توسعه هوش مصنوعی، شایعاتی دیگری نیز مبنی بر ایجاد جایگزین پلتفرم توییتر توسط کمپانی مادر اینستاگرام، متا به گوش می‌رسد.
اخیراً جزئیاتی درباره یک اپلیکیشن متنی با نام رمزی Barcelona افشا شده بود که بر اساس این جزئیات، این اپ به‌صورت مستقل اما در محیط اینستاگرام فعال خواهد بود.
اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، باید در تابستان سال جاری منتظر اپ جایگزین توییتر ساخته متا باشیم.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array