به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گفته می‌شود گوگل در حال ساخت و توسعه یک چت بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس شخصیت‌های مشهور و اینفلوئنسرهای یوتیوب است. البته این ایده چندان تازه نیست و پیش از این نیز استارتاپ‌هایی مثل Character.ai یا شرکت‌هایی مانند متا (Meta) محصولاتی از این نوع تولید کرده‌اند. اما این استراتژی در هوش مصنوعی گوگل تاکنون دیده نشده بود.

بر اساس گزارشی که The Information روز دوشنبه منتشر کرد، چت بات‌های مشهور گوگل توسط مدل‌های زبان بزرگ خانواده Gemini این شرکت پشتیبانی می‌شوند. این شرکت تلاش دارد با اینفلوئنسرها و افراد مشهور قرارداد همکاری امضا کند تا اجازه دهند از شخصیت آنها به صورت مجازی در این محصولات استفاده شود. ظاهراً قرار است این تکنولوژی به افراد مختلف اجازه دهد چت بات مخصوص خود را صرفاً با توصیف شخصیت و ظاهر خود بسازند. جالب است بدانید این فناوری در ابتدا توسط Character.ai معرفی شد.  

هنوز مشخص نیست که گوگل احتمالاً با کدام یک از افراد مشهور همکاری خواهد کرد. ولی چت بات‌های متا تاکنون بر اساس شخصیت‌هایی مانند چارلی داملیو، ستاره تیک تاک (TikTok)، مستر بیست، یوتیوبر مشهور، اسنوپ داگ، تام برادی و پاریس هیلتون ساخته شده‌اند؛ این درحالی است که سیاستمداران، فیلسوفان، شخصیت‌های داستانی و حتی یک تکه پنیر که صحبت می‌کند، شخصیت‌های اصلی Character.ai را تشکیل می‌دهند. گزارش شده است که پروژه گوگل توسط یک تیم ده نفره به مدیریت یکی از مدیران باسابقه و قدیمی گوگل به نام رایان گرمیک که اکنون در Google Doodles کار می‌کند اجرا خواهد شد.

چت بات جدید گوگل

هدف از ساخت این نوع چت بات‌ها چیست؟

هدف اصلی از توسعه این چت‌بات‌ها، بیشتر به رخ کشیدن قابلیت‌های فناوری هوش مصنوعی مولد گوگل است. این شرکت امیدوار است که چنین محصولاتی بتوانند برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشند. به‌علاوه اینکه، امکان تعامل بیشتر با شخصیت‌های مشهور و محبوب جامعه را برای مردم عادی فراهم می‌کنند.

ولی ازسوی دیگر، براساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که چت بات جدید گوگل درصورت تولید، فقط در سطح یک پروژه آزمایشی باقی می‌ماند؛ یعنی ممکن است به جای اینکه به‌طور گسترده در دسترس عموم قرار بگیرد، فقط در Google Labs، که وب‌سایت رسمی این شرکت برای محصولات آزمایشی است، نمایش داده شوند.

مشخص نیست چرا گوگل تصمیم گرفته است چنین کاری کند وقتی می‌داند چت بات‌های هوش مصنوعی که متا بر اساس شخصیت‌های مشهور ساخته است، هرگز عملاً به موفقیت زیادی دست پیدا نکرده‌اند. بد نیست بدانید چت باتی این شرکت بر مبنای شخصیت اسنوپ داگ ساخت، تنها 15000 دنبال کننده در اینستاگرام دارد در حالی که بیش از 87.5 میلیون حساب رسمی متعلق به این رپر مشهور را دنبال‌ می‌کنند.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array