به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، چت‌بات هوش مصنوعی Bard گوگل حالا می‌تواند ویدیوهای یوتیوب را برای کاربران تجریه و تحلیل کند.

کمپانی گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جدیدترین آپدیت این چت‌بات به آن اجازه می‌دهد تا پاسخگوی سؤالات مختلف کاربران درباره ویدیوهای یوتیوب باشد.
با اینکه در ماه سپتامبر افزونه اختصاصی Bard برای تجزیه‌وتحلیل ویدیوهای پلتفرم یوتیوب منتشر شده بود، جدیدترین قابلیت آن امکان پاسخگویی دقیق به سؤالات مربوط ویدیوها را نیز دارد.

در صفحه مربوط به آپدیت‌های اخیر این چت‌بات، کمپانی گوگل اینطور می‌نویسد: “ما اولین قدم‌ها را برای بهبود توانایی‌های Bard در فهم و درک ویدیوهای منتشر شده در یوتیوب برداشته‌ایم. برای مثال، اگر کاربران درباره یک ویدیوی دستور تهیه غذا از Bard سؤالات مرتبط بپرسند، این چت‌بات با پردازش محتوای آن ویدیو پاسخ دقیق سؤالات را خواهد داد”.

برای مثال، هنگام تماشای یک ویدیوی جهان‌گردی، کاربران می‌توانند از این چت‌بات بپرسند که منظره موردعلاقه آنها در این ویدیو متعلق به کدام بخش جهان است. یا درباره ویدیوهای دستور تهیه غذا، کاربران می‌توانند از Bard بپرسند که برای تهیه این کیک چند تخم‌مرغ نیاز دارند.

چت‌بات Bard

بهبود تجربه کاربری یوتیوب به کمک Bard

کمپانی گوگل قصد دارد با توسعه امکانات افزونه تخصصی Bard برای یوتیوب، به بهبود تعامل کاربران با این چت‌بات بپردازد.
تا پیش از این، این افزونه فقط می‌توانست در یک محدوده خاص (مثلاً یافتن ویدیوهای خنده‌دار) به کمک کاربران بیاید. اما از این پس، کاربران می‌توانند سؤالات دقیق و تخصصی درباره محتوای یک ویدیو را نیز از Bard بپرسند.

ابزارهای هوش مصنوعی جدید یوتیوب

انتشار آپدیت جدید افزونه Bard برای پلتفرم یوتیوب، تنها چند هفته پس از افزوده شده ابزارهای هوش مصنوعی زایا به این پلتفرم استریم ویدیویی اتفاق افتاده است. کمپانی یوتیوب مدتی پیش ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه‌محوری را به خدمات خود افزوده بود که می‌توانست پاسخگوی سؤالات کاربران باشد. همچنین یکی دیگر از این ابزار در زمینه خلاصه‌سازی موضوع بحث در بخش کامنت‌ها به کمک کاربران می‌آید و ابزار پرسشنامه هوش مصنوعی نیز به‌منظور گسترش خدمات آموزشی به این پلتفرم افزوده شده است.

ابزار جدید مکالمه‌محور “Explains YouTube” از مدل‌های زبانی بزرگ قدرت می‌گیرد و با جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مختلف از خودِ پلتفرم یوتیوب و سطح وب، به کاربران کمک می‌کند تا درباره محتوای ویدیویی که در حال تماشای آن هستند اطلاعات بیشتری کسب کرده و نگاهی دقیق‌تر به آن داشته باشند.

برای مثال، کاربران می‌توانند درباره ویدیویی که درحال تماشای آن هستند سؤالاتی بپرسند و یا از این ابزار بخواهند ویدیوهایی مشابه به آنها پیشنهاد شود. شایان ذکر است که این سؤال و جواب‌ها اختلالی در پخش ویدیو به‌وجود نخواهند آورد و همه‌چیز در حین استریم محتواهای ویدیویی یوتیوب اتفاق خواهد افتاد.

از طرف دیگر، ابزار خلاصه‌سازی قرار است به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی زایا، موضوعات مطرح‌شده در بخش کامنت‌های ویدیو را دسته‌بندی و خلاصه‌نویسی کند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند در جریان بحث و بررسی‌های صورت‌گرفته توسط دیگر افراد قرار بگیرند.

یوتیوب، محلی امن برای نوجوانان

آپدیت‌های اخیر چت‌بات هوش مصنوعی Bard همزمان با ارائه خدمات این ابزار به کاربران نوجوان سراسر دنیا اعمال شده است. کمپانی گوگل در پست جدیدی در وبلاگ خود اعلام کرده بود که از این پس کاربران نوجوان می‌توانند از این چت‌بات به‌منظور “الهام گرفتن، یافتن سرگرمی‌های جدید و حل کردن مشکلات روزمره” استفاده کنند.

به گفته این غول تکنولوژی، کاربران نوجوان می‌توانند از امکانات این چت‌بات برای یاد گرفتن یک مهارت یا ورزش جدید، پیدا کردن دانشگاه مناسب برای آینده، کمک به نوشتن تکالیف و تحقیقات مدرسه و غیره بهره بگیرند.

اخیراً پلتفرم یوتیوب از قوانین جدیدی در جهت حمایت از سلامت روح و روان نوجوانان رونمایی کرده بود. یوتیوب در تلاش است تا محیط خود را برای حضور نسل جوان جامعه به محیطی امن‌تر تبدیل کند.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array