به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس بیانیه مطبوعاتی اخیر، کاردانو جی‌پی‌تی (CardanoGPT) از راه‌اندازی نسخه بتای Girolamo خبر داده است که یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است و گامی مهم در تعهد شبکه بلاکچین کاردانو بر ادغام هوش مصنوعی (AI) با فناوری بلاکچین تلقی می‌شود.

این پیشرفت که به احترام ریاضیدان بانفوذ ایتالیایی جرولامو کاردانو (Girolamo Cardano) نامگذاری شده است، نشان دهنده مرحله جدیدی در کاوش هوش مصنوعی کاردانو در بخش بلاکچین است. به عبارت دیگر،  راه‌اندازی Girolamo توسط کاردانو جی‌پی‌تی (CardanoGPT) نشان‌دهنده گامی بزرگ به سمت توسعه برنامه‌های کاربردی تعاملی و چند منظوره هوش مصنوعی در چارچوب بلاکچین است. عرضه این محصول در مرحله بتا، نویدبخش تحولاتی جذاب در چشم‌انداز در حال تحول راهکارهای بلاکچین ادغام شده در هوش مصنوعی است.

Girolamo چیست؟

چت‌بات Girolamo برای ارائه پاسخ‌های بی‌درنگ و آگاهانه در برابر طیف وسیعی از پرسش‌های کاربران طراحی شده است. این ربات هوش مصنوعی می‌تواند سوالاتی مختلف، از حوزه‌های مرتبط با صنعت کریپتو گرفته تا موضوعات عمومی روزمره را مدیریت کند. با این حال، ویژگی منحصر به فرد این محصول، در توانایی آن در تولید و تفسیر تصاویر نهفته است که توانسته است بعد جدیدی را به عملکرد منحصر به فرد آن اضافه کند. این قابلیت یک دستاورد فنی و یک برنامه کاربردی ویژه است که تجربه کاربر در فضای هوش‌مصنوعی را به‌واقع ارتقا می‌دهد.

چت بات هوش مصنوعی کاردانو

لازمه مشارکت در مرحله بتای Girolamo

کاردانو جی‌پی‌تی (CardanoGPT) برای علاقه‌مندان به شرکت در آزمایش بتای Girolamo معیارهای خاصی را تعیین کرده است. برای مثال، شرکت کنندگان باید حداقل 5000 توکن CGI در اختیار داشته باشند. پس از پیوستن به سرور CardanoGPT Discord، کاربران باید کیف پول خود را در کانال تأیید wallet # تأیید کنند. کاربران بعد از تأیید موفقیت‌آمیز کیف پول به عنوان یک cyborg@ امکان دسترسی به کانال create-chat-with-girolamo# را برای تعامل مستقیم با این چت‌بات به دست می‌آورند.

گفتنی است که CardanoGPT در این اعلامیه با سلب مسئولیت از خود اذعان داشته است که Girolamo هنوز در مرحله بتا است و نمی‌توان صحت اطلاعات ارائه شده آن را 100% تضمین کرد.

تعامل کاردانو با فناوری هوش مصنوعی

ورود بلاکچین کاردانو به دنیای هوش مصنوعی با گریس (Grace) آغاز شد و با پروژه‌های Awakening Health، Hanson Robotics و SingularityNET توسعه یافت. گریس یک ربات هوش مصنوعی است که برای کاربردهایی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی طراحی شده است. این پروژه به عنوان یک گام اساسی در دنیای نوین هوش مصنوعی، توانایی CardanoGPT برای ترکیب این فناوری با برنامه‌های کاربردی و دنیای واقعی را  به خوبی به نمایش گذاشت.

گریس نمونه‌ای بارز از پتانسیل‌های بی‌شمار هوش مصنوعی در ارائه راه حل برای مشکلات پیچیده، به ویژه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی است و توسعه آن یک شاخص مهم از چشم‌انداز بلند مدت کاردانو و تعهد این شبکه بلاکچین به پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی در بخش بلاکچین به‌شمار می‌رفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptoslate

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array