به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا برای دریافت حق استفاده و نشر آواتار اشخاص مشهور در چت‌بات هوش مصنوعی خود؛ مبالغ هنگفتی تا سقف 5 میلیون دلار را به آنها پرداخت می‌کند!

در گزارش جدید روزنامه The Information، به این مسئله پرداخته شده که کمپانی متا در ازای 6 ساعت کار در یک استودیوی اختصاصی، مبلغ نجومی 5 میلیون دلار را به یک فرد مشهور پرداخت کرده است.

متا
برخی از سلبریتی‌هایی که در این پروژه با متا همکاری کرده‌اند

این کمپانی ماه گذشته در رویداد Conncect از جدیدترین دستیار هوش مصنوعی خود رونمایی کرده بود. مارک زاکربرگ، مؤسس کمپانی متا این چت‌بات را به حضار معرفی کرده بود. با اینکه متا دارای چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی خودش (مشابه ChatGPT) می‌باشد؛ اما در این رویداد حدود 28 ابزار هوش مصنوعی و چت‌بات جدید نیز رونمایی شد. آواتار و شخصیت یک فرد مشهور و معروف در دنیای واقعی به هر یک از این چت‌بات‌ها اختصاص داده شده است.

برای مثال، از شخصیت کندال جنر، سوپرمدل معروف برای ایجاد چت‌بات Billie استفاده شده است. چت‌بات Billie مثل یک خواهر بزرگتر دلسوز به کاربران توصیه‌های لازم را ارائه خواهد داد. همچنین تام برِیدی، بازیکن سابق فوتبال آمریکایی، در قالب چت‌باتی به‌نام Bru، با کاربران درباره ورزش‌های مختلف صحبت و بحث خواهد کرد.

از دیگر سازندگان محتوا و افراد مشهوری که در این پروژه با متا همکاری کرده‌اند می‌توان به پرمخاطب‌ترین یوتیوبر جهان MrBeast و همچنین ستاره پلتفرم تیک‌تاک، چارلی دآملیو اشاره کرد.

هوش مصنوعی متا

پروژه هوش مصنوعی مشترک متا و سلبریتی‌ها

به گفته روزنامه The Information، کمپانی متا در ابتدا قصد داشت تا سقف 1 میلیون دلار را بابت استفاده از شخصیت این افراد مشهور برای ایجاد آواتارهای هوش مصنوعی خود پرداخت کند. اما با جذب کردن افراد مهم‌تر و معروف‌تر، قاعدتاً هزینه بیشتری به آنها پرداخت کرده است. در این گزارش به نام شخصی که مبلغ 5 میلیون دلار را دریافت کرده اشاره نشده است؛ اما گفته می‌شود این شخص یک “تولیدکننده محتوا” می‌باشد.

درحال حاضر، دستیارهای هوش مصنوعی صرفاً متن‌محور هستند، اما متا در رویداد Connect ویدیوی کوتاهی را برای حضار پخش کرده بود که در آن آواتار افراد مشهور در قالب چت‌بات‌های پیشرفته با کاربران سخن می‌گفتند.

زاکربرگ در مصاحبه با وبسایت The Verge اعلام کرده بود که “نیاز شدیدی به حضور نسخه هوش مصنوعی سلبریتی‌ها احساس می‌شود”! البته به‌دلیل مسائل امنیتی و حریم شخصی، احتمالاً رونمایی از این دستیارهای هوش مصنوعی به سال 2024 موکول خواهد شد.
چون قاعدتاً افرادی که در این پروژه با متا همکاری کرده‌اند علاقه‌ای به سوءاستفاده از آواتار مجازی خود برای دستیابی به موارد و اهداف نادرست ندارند.

چت‌بات هوش مصنوعی

از اشخاص مشهوری که در این پروژه با متا همکاری کرده‌اند می‌توان به پاریس هیلتون (بیزینس‌وومن، خواننده و بازیگر) ، چارلی دآملیو (ستاره تیک‌تاک)، تام برِیدی (بازیکن فوتبال آمریکایی)، روی چوی (آشپز مشهور)، LaurDIY (یوتیوبر) کندال جنر (سوپرمدل)، اسنوپ داگ (رپر)، Mr Beast (یوتیوبر معروف) اشاره کرد.

متا همزمان با رونمایی از این دستیارهای هوش مصنوعی پیشرفته، امکان ایجاد استیکرهای هوش مصنوعی آنی را نیز به پلتفرم‌های خود مانند فیسبوک افزوده بود. البته که این قابلیت جدید با واکنش‌های منفی بسیار زیادی از سوی کاربران روبه‌رو شد و طیف عظیمی از افراد متا را به رعایت نکردن موازین اخلاقی محکوم کردند.
برخی از افراد از این ابزار جدید برای ساختن استیکرهای نامناسبی مانند کودک‌سرباز و دیگر موارد غیراخلاقی سوءاستفاده کرده‌اند.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array