به گزارش ایران دکونومی، در گفتگوی ویدئویی هادی مرادی با سبحان فروغی، مدیرعامل تپسل موارد چالش برانگیزی مطرح شد.

در ابتدا هادی مرادی پرسید: در بازار صحبت این است که مدیااد، بازار خود را از دست داده، واقعا اینطور است؟

فروغی در پاسخ گفت: صدای ما کمتر است، معمولا در بازار کسی که صدای بیشتری دارد دیده می‌شود. ما نخواستیم طبل باشیم. چند سال است که جریانی تلاش میکند که به بازار القا کند ما، ورشکسته‌ایم اما مگر، ورشکستگی چند سال طول می‌کشد؟ شایعه‌ای‌ست که بازار باور‌ نمی‌کند. البته انتظار غلطی است که بخواهیم مشتری خودش متوجه همه چیز شود. قبول دارم که باید در رسانه حضور داشته باشیم و خود را معرفی کنیم. اما، ما بازار خوبی داریم (۵۰درصد) و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

تپسل رقبا را به چالش کشید

مرادی گفت: اشاره قاطعانه به ۵۰درصد کمی تند نیست؟

فروغی به گزارش سالیانه‌ای که منتشر شده بود اشاره کرد و توضیح داد: من پیشنهاد دارم پس از اینکه دیگر رقبا هم گزارش خود را منتشر کردند، آن‌ها را نیز به آزمایش بگذارید تا ببینیم سهم بازار از چه قرار است. به نظر من این وظیفه رسانه است که همانطور که سهم بازار ما را به چالش می‌کشد، دیگران را هم به چالش می‌کشد. اعلام کردن اعداد عجیب و غریب سخت نیست. البته که تپسل از زیر ذره‌بین رسانه رفتن برای شفاف سازی استقبال می‌کند.

ادغام سنجاق با تپسل

مرادی به ادغام سنجاق (که روزی در رقابت با تپسل بود) با این شرکت اشاره می‌کند و می‌پرسد که ماجرا از چه قرار است؟ چرا بعد از چند ماه رسانه‌ای نشد؟

فروغی تشریح کرد: اواخر سال گذشته بود که سنجاق به ما پیوست. رقابت در حوزه ما چند نوع است، یکی اینکه با رسیدن به اعداد بزرگی در بازار، رقبای خود را حذف کنیم که در ایران که سقف بازار کوتاه است و شرایط اقتصادی ثبات ندارد، این روش را نمی‌پسندم. چرا که برای مارکت هزینه‌ای می‌شود و با رخ دادن اتفاقی مثل پايیز ۱۴۰۱ کل بازار از دست می‌رود. برای همین من ترجیح دادم که با همکاری، بازارها را به دست بگیریم. سنجاق، اگرچه از تپسل و یکتانت سهم کمتری داشت، اما بازار خوبی داشت و البته تیم خوبی هم داشت. جمله‌ای هست که می‌گوید بهترین زمان خرید، در شرایط به هم ریخته بازار است.

مرادی: چرا رسانه‌ای نشد؟

فروغی: نگاه ما به رویکرد رسانه‌ای خیلی فعال نبود که با حضور احمد عطارزاده این نگاه فعال شد و زمان می‌برد تا رویکردی متفاوت باشد.

مرادی: درست است که پوشه و متریکس هم با هم ادغام شدند؟ تکلیف کاربران چه می‌شود؟

فروغی: یکی دو سال پیش طی قراردادی، تبلیغات پوشه با ما بود. این دو رویکرد متفاوتی دارند. تبلیغات پوش کم کم اثربخشی خود را از دست داد. ما هم در متریکس فرصتی دیدیم که می‌تواند مارکتینگ اتومیشن انجام دهد. ابزارهایی برای متریکس لازم داشتیم و تصمیم گرفتیم که این ابزارها که در پوشه وجود داشت را به متریکس اضافه کنیم.

نگاهی به وضعیت بازار

مرادی: آینده این صنعت را چطور می‌بینید؟

فروغی: صنعت تبلیغات به طور کلی به چالش خورد و هنوز به نیمسال اول ۱۴۰۱ بازنگشته، با اینحال تبلیغات دیجیتال وضعیت بهتری دارد. وضعیت کاربران اکیدا صعودی است گرچه مشکلات فراوانی در اینترنت داشتیم. کمپین‌های آنلاین سهم متفاوتی نسبت به تبلیغات سنتی دارد. زمانی بود که تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکارهای سنتی فقط در تبلیغات اینستاگرامی تعریف می‌شد که با فیلتر شدن این شبکه شوکی را تحمل کرد. حالا چرا دیگر تبلیغات آنلاین سخت‌تر رشد می‌کنند؟ چون به نسبت اینستاگرام پیچیده‌تر هستند و نیاز دارند که کسب‌وکار دیجیتالیزه شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array