به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که استیبل‌کوین پی‌ پال (PYUSD) که اخیراً منتشر شده، با چالش‌هایی مواجه است که مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس یافته‌های شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین نانسن (Nansen)، تقریباً 90 درصد دلار پی پال در حال حاضر در کیف پول‌های پکسوز تراست (Paxos Trust) ناشر استیبل کوین نگهداری می‌شود.

بر اساس این گزارش، دارایی‌های موجود در کیف‌پول‌های صرافی کریپتو با موجودی در کراکن، گیت دات آی‌او (Gate.io) و کریپتو دات کام (Crypto.com)، نزدیک به 7 درصد از کل عرضه را تشکیل می‌دهند. جذب سرمایه گذاران به اصطلاح “پول هوشمند” – اصطلاحی که برای توصیف سرمایه گذاران آگاه یا حرفه‌ای استفاده می‌شود – ناچیز است.

تفکیک دارندگان برتر PYUSD پی پال؛ منبع: نانسن

اولین استیبل کوین پی پال در اوایل آگوست (اواسط مرداد) انتظارات زیادی را در صنعت کریپتو افزایش داد. در آن زمان، اعتقاد بر این بود که استیبل کوین پذیرش گسترده‌تری را افزایش می‌دهد و برای اولین بار ارزهای دیجیتال را به توده‌ها معرفی می‌کند. اگرچه غول فین‌تک بیش از 350 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، تنها تعداد کمی از آن‌ها از استیبل‌کوین آن استفاده و یا آن را در کیف پول‌های خود نگهداری کرده‌اند. بر اساس این گزارش، اعداد و ارقام حاکی از آن است که:

“در صورت وجود گزینه‌های جایگزین، از سوی کاربران رمزارز برای PYUSD کمبود تقاضا وجود دارد (ممکن است به دلیل هدف قرار دادن پی‌پال جمعیت‌شناسی متفاوتی باشد).”

پل

استخرها در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند Uniswap’s PYUSD/wETH و PYUSD/USDC کمتر از 50000 توکن را نشان می‌دهند.

علاوه بر این، داده‌ها نشان می‌دهد که کمتر از 10 مالک این دارایی، به استثنای قراردادها یا صرافی‌ها، دارای موجودی بیش از 1000 دلار هستند.

با وجود جذب متوسط، PYUSD تنها کمتر از سه هفته است که در گردش بوده است. بدون هیچ گونه اعلام قبلی مبنی بر آماده بودن آن راه اندازی شد.

استیبل کوین پی پال به دلار آمریکا متصل است و توسط شرکت پکسوس تراست صادر می‌شود. این استیبل کوین بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و به طور کامل توسط سپرده‌های دلاری، خزانه داری کوتاه مدت و معادل‌های نقدی مشابه پشتیبانی می‌شود. راه اندازی آن باعث ایجاد مسابقه‌ای در بین رقبای معتبر ارزهای دیجیتال شد. سیرکل، شرکت سازنده USDC، این هفته گسترش خود را به شش بلاکچین اعلام کرد و در تلاش برای افزایش پذیرش، استیبل کوین را در 15 شبکه در دسترس قرار داد.

داده‌های کوین مارکت کپ ارزش بازار USDC را در زمان نگارش این مقاله در حدود 25 میلیارد دلار نشان می‌دهد، در حالی که تتر بیش از 82 میلیارد دلار ارزش بازار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array