به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو در حال حاضر به دنبال یک شیء پرنده ناشناس، یا نوعی موجود فضایی است که در نزدیکی سواحل پاپوآ گینه نو (Papua New Guinea) در اقیانوس آرام سقوط کرده است.

این جستجو بخشی از پروژه گالیله است که در ماه مارس (اسفند 1401) 1.5 میلیون دلار بودجه از هاسکینسون دریافت کرد.

این پروژه یک اکسپدیشن (expedition) به رهبری اخترشناس هاروارد، آوی لوب (Avi Loeb) و شاگردش امیر سراج (Amir Siraj) را اجرا می‌کند که شهاب سنگی با منشأ بین ستاره‌ای را شناسایی کردند که در سال 2014 (1393) از فضا به زمین برخورد کرد.

منشأ بین ستاره‌ای این جرم توسط وزارت دفاع ایالات متحده تأیید شده است و تیم گالیله ممکن است قبلاً تعدادی از بقایای آن را پیدا کرده باشد.

هاسکینسون در توییتی در 16 ژوئن (26 خرداد) تایید کرد که در حال حاضر با تیم اعزامی است و گفت که آنها تکه‌های سیم و قطعات عجیبی پیدا کرده‌اند که می‌تواند ناشی از سقوط باشد.

با این حال، در این مرحله، همانطور که لوب امیدوار است، برای تأیید اینکه آیا این قطعات متعلق به نوعی شیء بین ستاره‌ای از همسایگی کیهانی ما هستند، خیلی زود است.

او در یک پست وبلاگی در 15 ژوئن (25 خرداد) گفت: مهمتر از همه، من می‌خواهم بدانم که آیا این تمدن از نظر فناوری توسط تمدن دیگری ساخته شده است یا خیر.

این اولین باری نیست که هاسکینسون سرمایه خود را پشت سر یک پروژه عجیب و غریب صرف می‌کند.

در مارس 2022 (اسفند 1401)، بنیانگذار کاردانو در یک سری سرمایه گذاری 75 میلیون دلاری برای استارتاپ علوم زیستی تگزاس کولو‌سال (Colossal) شرکت کرد که هدف آن احیای ماموت‌های پشمی و سایر گونه‌های منقرض شده است.

آنها چشم‌انداز شگفت‌انگیزی دارند و همچنین می‌توان کارهای زیادی برای افزودن فناوری بلاکچین به حوزه سرمایه‌گذاری جمعی به مدیریت IP ژنتیک انجام داد.

— چارلز هاسکینسون (@IOHK_Charles) 9 مارس 2022

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array