به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، نقره با تشدید تنش در نوار غزه و توجه سرمایه‌گذاران به تحولات ژئوپلیتیکی از یک سو و سیاست پولی ایالات متحده از سوی دیگر، شاهد افزایش قیمت بود. فلز صنعتی پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در کانال 22.82 دلار در جمعه گذشته (21 مهر) که بالاترین سطح آن از 29 سپتامبر بود، عقب‌نشینی کرد.

به نظر می‌رسد که با عقب‌نشینی کنونی فلز گرانبها و در صورتی که تنش در خاورمیانه تشدید شود، 21.75 دلار می‌تواند نقطه ورود سودآوری در بازار نقره باشد، اما معامله‌گران نزولی (خرس‌ها) باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

سیاست پولی ایالات متحده و احساسات بازار

علاوه بر عوامل ژئوپلیتیکی، سیاست پولی ایالات متحده نیز بر قیمت نقره تأثیر می‌گذارد. با افزایش قیمت مصرف کننده در ایالات متحده، انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه دارد. سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر سخنرانی آتی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو در اواخر هفته هستند.

پیش‌بینی کوتاه مدت قیمت نقره: صعودی

به نظر می‌رسد که نقره در کوتاه مدت یک مسیر صعودی خواهد داشت. تنش‌های ژئوپلیتیکی و گمانه‌زنی‌ها در مورد اقدام بعدی فدرال رزرو، نقره را در کانون توجه معامله‌گران نگه می‌دارد. در صورت تشدید این تنش‌ها، نقره می‌تواند 26.00 دلار را هدف قرار دهد.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره

قیمت روزانه نقره در کانال 22.56 دلار و پایین‌تر از میانگین متحرک 200 روزه (MA 200) و میانگین متحرک 50 روزه (MA 50) قرار دارد که به ترتیب شامل سطوح 23.34 دلار و 22.90 دلار بوده و نشان دهنده یک روند نزولی است.

در حالی که بازار نزدیک به MA 50 روزه است، همچنان پایین‌تر از مقاومت جزئی 23.55 دلار است که احساسات نزولی را تقویت می‌کند. مقاومت خط روند روی 24.30 دلار است؛ سطحی که نقره نتوانسته است از آن عبور کند.

با توجه به شاخص‌های تکنیکال، احساسات فعلی بازار برای نقره نزولی به نظر می‌رسد، اما مومنتوم نشان می‌دهد که ممکن است بازار در حال آماده شدن برای به چالش کشیدن مقاومت‌ها باشد. غلبه بر میانگین‌های متحرک 50 و 200 روزه و مقاومت سطح 23.55 دلار، می‌تواند باعث شتاب صعودی بازار شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array