به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، تنش‌های به وجود آمده در نوار غزه ممکن است بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار دهد و بر قیمت نقره تأثیر بگذارد. تنش‌های ژئوپلیتیکی احتمالاً باعث افزایش نرخ نقره و سایر فلزات گرانبها به عنوان دارایی‌های امن شود.

تاثیر جنگ و تنش های ژئوپلیتیک بر بازار نقره

تشدید تنش‌ها بین نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی در غزه، حکایت از یک درگیری احتمالی طولانی مدت در آینده دارد که می‌تواند در بازارهای مالی جهانی، از جمله بازار نقره (XAG/USD) بازتاب پیدا کند.

به طور سنتی، نقره در زمان تحولات ژئوپلیتیکی از جایگاه امنی برخوردار است. اگر تنش ها بیشتر شود، بازار نقره از منظر حفظ سرمایه با افزایش تقاضا مواجه خواهد شد. علیرغم شاخص‌های نزولی اقتصادی، این تقاضا به طور بالقوه می‌تواند مانعی در برابر کاهش قیمت نقره باشد.

تاثیر قیمت ارز و تقاضای صنعتی بر قیمت نقره

تحولات ژئوپلیتیکی اغلب بر ارزش پول تأثیر می‌گذارد. اگر دلار آمریکا در نتیجه درگیری تضعیف شود، نقره می‌تواند برای دارندگان ارزهای دیگر مقرون به صرفه‌تر شود و احتمالاً قیمت آن افزایش می‌یابد. در زمینه تقاضای صنعتی، تنش ایجاد شده بر فعالیت‌های صنعتی جهانی تأثیر گذاشته و از این رو می‌تواند بر تقاضای نقره تأثیر بگذارد. با این حال، فعالیت‌های سفته‌بازی که در طول تنش‌های ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابند، ممکن است تأثیر تقاضا را جبران و باعث نوسانی شدن بازار فلز گرانبها شوند.

اثر تورم و پیامدهای اقتصادی جهانی بر نقره

جهش‌های قیمتی نفت به دلیل جنگ، می‌تواند ترس از تورم را افزایش دهد. به طور سنتی نقره نیز مانند طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود و این می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت نقره داشته باشد. علاوه بر این، پیامدهای اقتصادی گسترده‌تر می‌تواند بانک‌های مرکزی را به تعدیل سیاست‌های پولی ترغیب کند. چنین تغییراتی، در کنار روند طلا (اغلب با قیمت‌ نقره همسو حرکت می‌کند) می‌توانند نقش مهمی در تعیین پویایی قیمت نقره ایفا کنند.

پیش‌بینی قیمت نقره در کوتاه مدت

درهم تنیدگی ناآرامی‌های ژئوپلیتیک بالقوه با عوامل بنیادی بازار، پیش‌بینی قیمت نقره را پیچیده می‌سازد. علیرغم اینکه داده‌های شغلی قوی در ایالات متحده حاکی از افزایش احتمالی نرخ بهره است، سناریوی جنگ می‌تواند چشم‌انداز محتاطانه صعودی را برای نقره ایجاد کند.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array