به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام اخیراً تحت تأثیر آمارهای اقتصادی قرار گرفته‌اند و از پایین‌ترین سطح خود در 48 ساعت گذشته فاصله گرفته و افزایش یافته‌اند.

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام وست تگزاس

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با کاهش ترس از رکود پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی افزایش یافت. معامله‌گران از فروش اخیر به عنوان فرصتی برای ایجاد موقعیت‌های خرید در نفت WTI استفاده کردند. اگر نفت WTI از سطح 71.70 دلار بالاتر برود، به سمت مقاومت در 72.70 دلار خواهد رفت. حرکت به بالای 72.70 دلار، نفت WTI را به سطح 74.00 دلار سوق خواهد داد.

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در جریان معاملات روز جمعه (5 می، 15 اردیبهشت) اندکی افزایش یافته و به پایان معاملات هفتگی خود نزدیک می‌شود. به نظر می‌رسد که بازار احتمالاً هنوز هم کاهشی خواهد بود، اما نمی‌توان براساس این وضعیت روند را به طور کلی کاهشی در نظر گرفت. شایان ذکر است که منطقه 65 دلاری، منطقه‌ای است که ما از آن جهش کرده‌ایم، یک منطقه تکنیکال که بارها مورد حمایت قرار گرفته است. بنابراین اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا روند نزولی پایان یافته است؟ من فکر می‌کنم هنوز خیلی زود است که چنین تصمیمی بگیریم، اما مطمئناً شاهد بازاری هستیم که یک چرخش بزرگ در سطح تکنیکال را شاهد بوده‌ایم.

با تمام آنچه گفته شد، من همچنان طرفدار رالی‌هایی هستم که محو شده و نشانه‌هایی از الگوی فرسودگی یا خستگی را نشان می‌دهند، به‌ویژه هر چه به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) نزدیک‌تر می‌شویم این اتفاق محتمل‌تر می‌شود.

سطوح حمایتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت عبارتند از: 70.30 دلار، 69.20 و 68 دلار

سطوح مقاومتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت عبارتند از: 71.70 دلار، 72.70 دلار و 74 دلار

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت

نفت خام برنت نیز در جلسه معاملاتی امروز (5 می، 15 اردیبهشت) با افزایش ریسک‌پذیری، شتاب صعودی قوی کسب کرد. اگر نفت برنت به بالای سطح 75.50 دلار حرکت کند، به سمت مقاومت در 76.25 دلار خواهد رفت. حرکت به بالاتر از این سطح، نفت برنت را به سطح 77.50 دلار سوق خواهد داد.

بازارهای نفت خام برنت اساساً در جلسه معاملاتی روز جمعه (5 می، 15 اردیبهشت) حرکتی مشابه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت انجام دادند و از سطح 75 دلار عقب‌نشینی کردند. برنت در روز پنج شنبه (14 اردیبهشت) حمایت بسیار کمی را در سطح 70 دلار پیدا کرد و از آن زمان تا کنون به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. من معتقدم که بازار نفت خام برنت مشابه همان بازاری است که برای نفت WTI شاهد هستیم. به این معنی که احتمالاً هنوز هم کم و بیش شاهد یک وضعیت از نوع «محو شدن رالی» باشیم، اما فکر می‌کنم این سناریویی است که ممکن است در آن خریداران وارد بازار شوند.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) کمی بالاتر از سطح 80 دلار است و این می‌تواند مانعی باشد که معامله‌گران روی ادامه آن تمرکز خواهند کرد. در هر صورت، من فکر می‌کنم که شما شاهد نوسانات کمی در بازار نفت خام برنت خواهید بود، زیرا این بازار در حالت فروش قرار داشته است (شرایط فروش بالا). این که آیا می‌توانیم کل روند را تغییر دهیم، البته یک سؤال کاملاً متفاوت است، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که ما حداقل در تلاش هستیم تا برخی از زیان‌های قبلی خود را در این بازار گسترده جبران کنیم.

سطوح حمایتی نفت خام برنت عبارتند از: 74.60، 73 و 71.70 دلار

سطوح مقاومتی نفت خام برنت عبارتند از: 75.50، 76.25 و 77.50 دلار

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

نمودار گاز طبیعی 15

پس از عقب نشینی اخیر، گاز طبیعی دوباره افزایشی شد. در این مرحله، به نظر می‌رسد که گاز طبیعی به کاتالیزورهای قابل توجهی نیاز دارد تا زیر سطح حمایت قوی 2.00 دلار قرار گیرد.

اگر گاز طبیعی به بالای 2.20 دلار بازگردد، به سمت مقاومت بعدی در 2.35 دلار حرکت خواهد کرد. حرکت بالای 2.35 دلار، گاز طبیعی را به سطح 2.60 دلار سوق خواهد داد.

سطوح حمایتی گاز طبیعی عبارتند از: 2.20 دلار، 2  دلار و 1.80 دلار

سطوح مقاومتی گاز طبیعی عبارتند از: 2.20 دلار، 2.35 دلار و 2.60 دلار

 

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array