به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از«اف ایکس امپایر»، از یک سو شاخص دلار و از سوی دیگر افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا مانع افزایش قیمت طلا شده و در حال حاضر فلز زرد در محدوده 1915 دلار و 54 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

تحلیل و بررسی بازار طلا

مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داده و بازار فلز گرانبها را از هر نوع حرکتی بازداشته اشت، در این شرایط نوعی سردرگمی در بازار موج می‌زند.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) دقیقاً بالاتر از قیمت فعلی بازار قرار گرفته است. توانایی بازار در عبور از این سطح روند آتی بازار فلز گرانبها را مشخص خواهد کرد.

یک عامل مهم که بر مسیر قیمتی فلز زرد تأثیر می‌گذارد، نرخ بهره و بازدهی اوراق قرضه است. همبستگی مثبت و معنی‌داری بین فلز گرانبها و نرخ بهره وجود دارد. در نتیجه، پویایی قیمت طلا با تلاش برای رمزگشایی اهداف بانک‌های مرکزی، مبهم مانده و بازار اصطلاحاً رنج می‌زند.

لازم به ذکر است که فدرال رزرو قصد خود را برای حفظ سیاست پولی انقباضی در طولانی مدت نشان داده است. این موضع بانک مرکزی آمریکا فشار زیادی به طلا وارد می‌کند، زیرا نرخ بهره بالاتر جذابیت دارایی‌های بدون بازدهی مانند طلا را پایین می‌آورد. با این وجود، طلا جایگاه خود را به عنوان یک دارایی امن حفظ کرده است.

از دیدگاه تکنیکال، به نظر می‌رسد که در نمودار طلا یک الگوی مثلث در حال شکل گیری است. این الگو هم‌زمان با حضور میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) درست زیر سطوح قیمتی کنونی شکل گرفته و بنابراین اهمیت آن افزایش یافته است. در زیر EMA 200 روزه، سطح مهم و روانی 1900 دلاری قرار دارد که نشان دهنده یک مانع حمایتی بزرگ است. هرگونه حرکت به زیر این سطح می‌تواند قیمت را به سطح 1800 دلار برساند.

برعکس ، اگر بازار مسیر را تغییر و در یک مسیر صعودی حرکت کند، در سطح 1980 دلار با مقاومت روبه‌رو خواهد شد و به دنبال آن سطح قابل توجه 2000 دلار قرار دارد.

در پایان می‌توان گفت که بازارهای طلا در حال حاضر در حال نوسان در یک محدوده کوچک بوده و نوسانات نرخ بهره همچنان یک نیروی موثر است که روند قیمت طلا را شکل می‌دهد. با توجه به حضور هم‌زمان EMA 50 روزه، الگوی مثلث و EMA 200، بازار را به طور کامل و لحظه‌ای زیر نظر داشته باشید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array