به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، بازارهای طلا در جلسه معاملاتی جمعه (6 مرداد 1402) اندکی افزایش یافتند تا نشانه‌هایی از ادامه روند صعودی را نشان دهند.

روز پنجشنبه (5 مرداد) قیمت جهانی طلا حدود 1.4 درصد کاهش یافت، تا فلز زرد بالاترین ریزش قیمتی یک ماه اخیر خود را ثبت کند. این کاهش قیمت بیش از هر چیز تحت تاثیر انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده (شاخص تورمی) آمریکا بود که نشان داد بزرگترین اقتصاد جهان بیش از انتظار رشد کرده است. هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا و همین طور بانک مرکزی اروپا نرخ‌های بهره خود را افزایش دادند و همچنان این احتمال را مطرح کردند که نرخ بهره ممکن است باز هم افزایش پیدا کند.

با این حال به نظر می‌رسد که بازارها بر این مبنا قیمت‌گذاری کرده‌اند که چرخه انقباضی فدرال رزرو در حال اتمام است. و همین موضوع باعث شد دیروز (جمعه، 6 مرداد)، قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی نزدیک به 0.7 درصد افزایش پیدا و به سطح ۱۹۶۰ دلار نزدیک شود.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز جمعه (6 مرداد) اندکی افزایش یافتند، زیرا علیرغم این واقعیت که فلز گرانبها روز پنجشنبه (5 مرداد) کاهشی بود، در بلندمدت به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. دلیل این امر نیز تقاضای بالای طلا به عنوان یک دارایی امن برای مردم جهان است.
صرف نظر از این کاهش، به نظر می‌رسد که این وضعیت همچنان یک وضعیت «خرید در نزول» است، و در زیر سطح کنونی ما حمایت قوی میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) را داریم. در هر صورت، بازار احتمالاً همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی خواهد بود، بنابراین باید در مورد اندازه موقعیت خود در این بازار احتیاط کنید، زیرا تمایل زیادی به نوسان دارد.

همان‌طور که گفته شد، این بازار مناسبی برای فروش نیست. در واقع، تا زمانی که به زیر سطح 1900 دلار نزول نکنیم، نمی‌توان شرایط بازار را کاهشی در نظر گرفت، و بنابراین صرفاً هر بار که کاهش یافت، می‌توان برای خرید ورود کرد.

سطح 2000 دلار تأثیر عمده‌ای بر آنچه در بازار می‌افتد، دارد. اگر بتوانیم از این سطح در مقیاس روزانه عبور کنیم، می‌توانیم به سمت سطح 2050 دلار و حتی سطوح بالاتر برویم. به دلار آمریکا توجه کنید، زیرا معمولاً یک مقدار همبستگی منفی با طلا دارد؛ اگرچه این همبستگی هر از گاهی از بین می‌رود.
اگر بخواهیم به عقب برگردیم و به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه برسیم، آنگاه حرکتی را تا سطح 1800 دلار آغاز می‌کنیم، اما این سناریوی اصلی نیست که آن را برای آینده در نظر بگیریم. انتظار رفتار پر سر و صدا زیادی داشته باشید، اندازه موقعیت خود را معقول نگه دارید و به دنبال فرصت‌هایی برای خرید این بازار باشید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array