به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا پس از سقوط روز جمعه (19 آبان)، امروز (23 آبان) تا حدودی افزایش یافتند. به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران بر کاهش ارزش دلار متمرکز شده‌اند. در حال حاضر هر اونس طلا در محدوده 1947 دلار و 60 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا اقدام خاصی انجام نمی‌دهند. این اطلاعات می‌تواند مسیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را مشخص کند.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

قیمت طلا

معامله‌گران بر کاهش ارزش دلار تمرکز کرده‌اند و به این ترتیب فلز زرد از پایین‌ترین سطح اخیر خود بازگشت. این در حالی است که کاهش بازدهی خزانه‌داری حمایت بیشتری از بازار فلز زرد می‌کند.

در صورتی که طلا به بالای سطح 1950 دلار برگردد، به سمت نزدیکترین مقاومت 1975 تا 1985 دلار خواهد رفت.

بازارهای فلز گرانبها کمی تثبیت شده‌اند، و ما بین میانگین متحرک نمایی 50 روزه بالا (EMA 50) و متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در پایین قرار داریم. بازار احتمالاً حرکت خود به سوی فیبوناچی سطح 38.2 درصد را ادامه خواهد داد.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل و بررسی قیمت نقره 23 آبان

نقره به دلیل افزایش قیمت طلا از پایین‌ترین سطح خود فاصله گرفت. از نقطه نظر تکنیکال، وضعیت فعلی بسیار جالب است زیرا نقره اخیراً تلاش کرده است تا زیر سطح حمایت 22.25 دلار قرار گیرد. اگر نقره بتواند بالاتر از این سطح قرار بگیرد، شانس خوبی برای افزایش شتاب صعودی خواهد داشت.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

قیمت پلاتین

پلاتین دوباره رشد کرد، زیرا معامله‌گران پس از حرکت قوی صعودی اخیر، بخشی از سود خود را از جدول خارج کردند. جهش مجدد در بازارهای پالادیوم حمایت بیشتری از پلاتین ایجاد کرد.

اگر پلاتین به بالای سطح 860 دلار برگردد، به سمت نزدیکترین مقاومت در 880 تا 890 دلار خواهد رفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array