به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در شروع معاملات هفته، ابتدا به بالای 2003 دلار رسید و سپس اندکی عقب‌نشینی کرد. به نظر می‌رسد که معامله‌گران پس از روند صعودی اخیر سیو سود کرده‌اند. افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تقاضای طلا را به عنوان یک دارایی امن افزایش داده است.

 تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل قیمت طلا 9 آبان 1402

طلا با سیو سود معامله‌گران در کانال 2000 دلار، اندکی کاهش یافت. در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو خرید بیش از حد قرار دارد، بنابران امکان عقب‌نشینی بیشتر طلا دور از ذهن نیست.

بازارهای طلا در شروع هفته معاملاتی نشانه‌هایی از فشار صعودی نشان دادند. بنابراین این احتمال وجود دارد که فلز زرد تمام تلاش خود را برای درهم شکستن مقاومت‌ها انجام دهد. البته در نظر داشته باشید که طلا همسو با اخبار و تنش‌های ژئوپلیتیکی حرکت می‌کند، بنابراین ممکن است به سرعت تغییر جهت دهد. بیش از هر زمان دیگری در اندازه موقعیت خود محتاط باشید. در حال حاضر با توجه به روند بازار، عقب‌نشینی کوتاه مدت می‌تواند به جذب خریداران منتهی شود.

به طور کلی، این بازاری است که به روند صعودی خود ادامه می‌دهد، اما این بدان معنا نیست که ما گهگاه با فروش ناگهانی مواجه نشویم، به خصوص اگر تنش‌ها در منطقه خاورمیانه کاهش یابد.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل قیمت نقره 9 آبان 1402

با کاهش نسبت طلا به نقره به زیر سطح 86، قیمت نقره افزایش رفت. نسبت طلا به نقره نزدیک بالاترین حد چند ماهه باقی مانده، بنابراین نقره شانس خوبی برای افزایش حرکت صعودی دارد.

در صورتی که نقره بتواند بالاتر از مقاومت 23.40 تا 23.60 دلار قرار گیرد، به سمت سطح مقاومت بعدی که در محدوده 25.00 تا 25.30 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل قیمت پلاتین 9 آبان 1402

پلاتین پس از آزمایش موفقیت آمیز میانگین متحرک 50 روزه (50 MA) در 912 دلار افزایش یافت. شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو متوسط باقی ماند، بنابراین فضای زیادی برای به دست آوردن شتاب صعودی بیشتر وجود دارد.

اگر پلاتین بالاتر از مقاومت 925 تا 935 دلار قرار گیرد، به سمت سطح مقاومت بعدی خواهد رفت که در محدوده 985 تا 1000 دلار قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array