به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به پشتوانه داده‌های PCE ماه ژوئن ایالات متحده که بیانگر کاهش تورم بود، در محدوده‌ی منفی زیر 4 درصد باقی ماند و به طلا کمک کرد که تا حدودی جایگاه خود را حفظ کند.

با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی چین به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا در جهان و بلاتکلیفی فدرال رزرو (FED) در مورد افزایش نرخ بهره در آینده، به نظر می‌رسد که حداقل برای کوتاه مدت، کف قیمت فلز گرانبها تا حدودی مشخص است.

طی هفته گذشته، علیرغم جهش اصلاحی روز جمعه (6 مرداد) به دلیل آمار تورم ایالات متحده، و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) دلار آمریکا تقویت شد و همین موضوع بر قیمت فلز زرد تأثیر گذاشت. طبق آمارها، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت مصارف شخصی (PCE) در ماه ژوئن به 4.1 درصد در سال رسید، در حالی که 4.2 درصد پیش‌بینی شده بود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

طلا

قیمت طلا خط حمایت افزایشی یک ماهه را شکست و اکنون به مقاومت نزدیک به 1963 دلار رسیده است تا خرس‌های طلا آماده ورود به بازار شوند. با این حال، میانگین متحرک ساده 200 روزه (200-SMA) در شرایط فروش بیش از حد خط به شاخص قدرت نسبی ( RSI 14) پیوست تا پس از آن جهش اصلاحی فلز را آغاز کند.
حرکت‌های اصلاحی در اصل از تلاقی همگرایی و واگرایی‌های اندیکاتور مکدی (MACD) حمایت و ناشی می‌شود.

خریداران طلا برای ورود به بازار می‌بایست منتظر شکست واضح سطح 1960 تا 1965 دلاری باشند. سطحی که پیش‌تر حمایت و در حال حاضر به مقاومت تبدیل شده است. پس از آن، مقاومت 10 هفته‌ای کانال 1985 دلار به عنوان دفاع نهایی خرس‌های طلا وارد عمل می‌شود.

در مقابل در روند نزولی، عقب‌نشینی قیمت طلا به زیر سطوح میانگین 200 روزه (200-SMA) در کانال نزدیک به 1942 دلار، فلز زرد را وارد فاز نزولی می‌کند. در صورت تثبیت این سطح، امکان حرکت به سوی اهداف نزولی دیگر در کانال‌های 1930 دلار و همین طور 1900 دلار وجود دارد. تا جایی که ممکن است طلا پایین‌ترین قیمت ماهانه قبلی در حدود 1893 دلار را آزمایش کند.

به طور کلی، قیمت طلا فاقد سوگیری صعودی است، اما خرس‌ها برای بازپس گرفتن کنترل نیاز به آزمون سطح 1942 دلار دارند.

تحلیل بنیادین قیمت طلا

قیمت طلا پس از بهبود در جلسه معاملاتی روز جمعه (6 مرداد) اروپا، به دلیل رشد بیشتر شرکت‌های پایه دلاری در بحبوحه بهبود اقتصاد ایالات متحده، کاهش یافت. فلز گرانبها در حال حاضر با عملکرد درخشان اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه دوم، تقاضای قوی برای محصولات بادوام و شرایط بازار کار مواجه است که باعث احتمال نزولی شدن آن شده‌اند. گذشته از آن، نگرانی‌ها پیرامون ادامه سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو تشدید شده است.

اقتصاد ایالات متحده به پشتوانه‌ داده‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) بالاتر از حد انتظار، ترس از رکود را دامن زده است. در همین راستا، «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو نیز در تفسیر روز چهارشنبه خود، خاطرنشان کرد که مقامات فدرال رزرو با توجه به بازار کار فشرده، رکود اقتصادی را پیش‌بینی نمی‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار اقتصادی

منبع: fxstreet

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array