به گزارش ایران دکونومی، دلار قوی و اظهارات جنگ طلبانه فدرال رزرو بر قیمت جهانی طلا تاثیر گذاشت. به این ترتیب و با افزایش بازارهای سهام و موضع فدرال رزرو، تقاضای جهانی طلا به عنوان یک دارایی امن کاهش یافت.

بررسی اجمالی قیمت طلا

قیمت طلا در معاملات امروز (دوشنبه 19 ژوئن، 29 خرداد) تحت فشار نزولی قرار گرفت که عمدتاً به دلیل تقویت دلار بود. سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی جهت بالقوه نرخ‌های بهره به دنبال اظهارات هاوکیش سیاست‌گذاران فدرال رزرو بودند.

مقامات فدرال رزرو در اولین اظهارنظرهای خود پس از تصمیم اخیر بانک مرکزی برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره، لحن جنگ طلبانه خود را حفظ کردند. این امر، همراه با شاخص ثابت دلار، جذابیت طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، کاهش داد. در ساعت 6 به وقت گرینویچ، طلا با 1.75 دلار و یا 0.09 درصد کاهش، وارد کانال معاملاتی 1955.48 دلار شد.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

طلا در روز دوشنبه(19 ژوئن، 29 خرداد) در سمت نزولی پیوت (PIVOT) 1992.24 دلار معامله می‌شود که آن را در موقعیت ضعف قرار می‌دهد. فشار فروش، قیمت فلز گرانبها را به 1917.41 دلار که همان حمایت اول است نزدیک می‌کند. نقطه میانی محدوده معاملاتی 1992.24 تا 1917.41 دلار 1954.83 دلار است. بازار در حال حاضر در نقطه میانی قرار گرفته است، که نشان می‌دهد جهت خنثی است، زیرا معامله‌گران منتظر یک کاتالیزور هستند تا آن را به هر جهت هدایت کند. در حالی که دلار ضعیف‌تر باعث حمایت قیمت می‌شود، ترس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئیه هر گونه سود را محدود می‌سازد.

در صورت شروع یک حرکت صعودی، طلا با مقاومت اولیه در کانال 2052 مواجه می‌شود.

چشم‌انداز معامله‌گران در رابطه با نرخ بهره

هفته گذشته معامله‌گران بر روی احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای، قیمت گذاری کرده بودند و به همین دلیل شمش طلا کاهش نامحسوسی را تجربه کرد. در روز جمعه(26 خرداد)، قیمت طلا نوساناتی را نشان داد، زیرا سرمایه‌گذاران با چشم‌انداز کاهشی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو مواجه شدند. در نتیجه، فلز گرانبها در طول هفته و مرتب بین قلمرو مثبت و منفی در نوسان بود.

سیاست‌های فدرال رزرو و بازار سهام عوامل موثر بر بازار طلا

در ماه ژوئن، طلا عمدتاً در محدوده 1936 دلار و 2000 دلار معامله شده است. بدون وجود کاتالیزور قوی، معامله‌گران ترجیح داده‌اند که در این محدوده معامله کنند. با این حال، ادامه رشد بازارهای سهام و موضع تندروانه فدرال رزرو باعث کاهش تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا شده است.

عواملی وجود دارند که از طلا حمایت می‌کنند و از آن جمله می‌توان به؛ تضعیف ارقام اشتغال و قدرت نسبی ارزهای خارجی در برابر دلار آمریکا، اشاره نمود. علاوه بر این، اگرچه شاخص دلار در روز جمعه افزایش جزئی را تجربه کرد، اما در مسیر بدترین هفته خود در پنج ماه گذشته قرار داشت که این امر فلز زرد را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

آیا پایان چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نزدیک است؟

علیرغم چالش‌های فعلی، روندهای تاریخی نشان می‌دهد که قیمت فلز زرد می‌تواند در پایان چرخه انقباض فدرال رزرو به خوبی حمایت شود. اگرچه هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش یافته است، اما پیش‌بینی می‌شود که بازده واقعی به تدریج کاهش یابد و حمایت بالقوه از قیمت باشد.

با نگاهی به آینده، سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر صحبت‌های جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) در کنگره هستند که برای چهارشنبه و پنجشنبه (31 خرداد و 1 تیر) برنامه‌ریزی شده است، زیرا آنها به دنبال سرنخ‌های بیشتر در مورد نرخ‌های بهره آینده هستند. این سخنرانی می‌تواند شواهد مهمی را در مورد جهت‌گیری بازار در کوتاه مدت ارائه دهد.

خلاصه

قیمت فلز گرانبها تحت تاثیر تقویت دلار و اظهارات تندروانه فدرال رزرو قرار گرفت.

معامله‌گران با توجه به عدم اطمینان در مورد جهت نرخ بهره محتاط عمل می‌کنند.

طلا تحت تاثیر رشد بازار سهام و موضع جنگ طلب فدرال رزرو کاهش یافته و در یک محدوده کوچک نوسان می‌کند.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array