به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (14 شهریور 1402) با ثابت ماندن دلار در نزدیکی بالاترین سطح اخیر کاهش یافت. در حال حاضر معامله‌گران به دنبال سرنخ‌های بیشتر برای تعیین مسیر کلی سیاست فدرال رزرو پس از توقف افزایش نرخ بهره در این ماه هستند. حجم کلی معاملات فلز گرانبها نیز تا حدودی کاهش یافت.

هر اونس طلا در ساعت 6:07 به وقت گرینویچ (GMT) با 0.1 درصد کاهش به 1936.19 دلار رسید.

پیش‌بینی می‌شود که مقامات فدرال رزرو در طول هفته جاری و پیش از نشست سیاست‌گذاری کمیته بازار آزاد فدرال در تاریخ 19 و 20 سپتامبر، سخنرانی کنند. بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران 93 درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره فدرال رزرو در نشست این ماه بدون تغییر باقی بماند و حدود 60 درصد هم احتمال دارد که نرخ‌ها در سطح فعلی باقی بماند.

تحلیل تکنیکال طلا

تحلیل اونس طلا

طلا نزدیک به سطح 1940 دلار گیر کرده است و سرمایه‌گذاران در انتظار کاتالیزورهای خبری برای تعیین روند بازار هستند. روند شاخص دلار آمریکا امروز از بازارهای طلا حمایت کافی نکرد.

در صورتی که طلا به زیر سطح 1935 دلار برسد، به سمت نزدیکترین حمایت در محدوده 1900 تا 1910 دلار حرکت خواهد کرد.

اگر بخواهیم به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه برسیم، سطح 1900 دلار را پیش رو خواهیم داشت. البته سطح 1900 دلار منطقه‌ای است که قبلاً مورد حمایت قرار گرفته است و بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران توجه زیادی به آن منطقه دارند. اگر بخواهیم از آنجا شکست بخوریم، شاهد فروش عمده‌ای می‌شویم، اما در حال حاضر به نظر نمی‌رسد این اتفاق بیفتد.

از سوی دیگر اگر به بالای کندل جمعه (10 شهریور) حرکت کنیم، سطح 2000 دلار پیش رو قرار خواهد گرفت. البته سطح 2000 دلار یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانشناختی قابل توجه است و منطقه‌ای است که در آن شاهد رفتارهای پر سر و صدا خواهید بود. اگر بتوانیم آن را پشت سر بگذاریم، احتمالاً بازار می‌تواند به سطح 2100 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال نقره

تحلیل بازار نقره

نقره در تلاش است تا با ادامه عقب‌نشینی، زیر سطح حمایت 24.25 دلار قرار گیرد. نقره برای بازگشت به حالت صعودی به کاتالیزورهای مثبت بیشتری نیاز دارد.

اگر نقره زیر سطح 24.25 دلار بماند، به سمت میانگین متحرک 200 روزه (200 MA) در 23.45 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین

پلاتین نیز در جلسه معاملاتی امروز (14 شهریور) کاهش یافته است. به نظر میرسد به دنبال صعود اخیر، معامله‌گران سیو سود کرده‌اند.

از نقطه نظر تکنیکال، پلاتین به سمت نزدیکترین سطح حمایت در 925 تا 935 دلار در حرکت است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Reutersfxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array