به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، با تمرکز معامله‌گران بر کاهش ارزش دلار آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت. با این حال، افزایش بازدهی خزانه‌داری مانع از افزایش بیشتر فلز زرد شد. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تورم آمریکا هستند که می‌تواند مسیر فدرال رزرو در تعیین نرخ بهره را مشخص کند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

طلا

در حال حاضر، اونس طلا بین دو میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) و میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) قرار گرفته است. نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که تا زمانی که فلز زرد موقعیت خود را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه حفظ کند، از نظر تکنیکال در یک مسیر صعودی قرار دارد.

با این حال حتی اگر نزولی شود، حمایت محکم کانال 1900 دلار را دارد که نمی‌توان آن را دست کم گرفت. شکستن زیر 1900 دلار باعث دردسر می‌شود و به طور بالقوه کاهش تا سطح 1800 دلار را محتمل می‌سازد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که طلا برای حفظ شتاب صعودی خود، در حال مبارزه مقاومتی است. اگر بتواند با موفقیت از میانگین متحرک نمایی 50 روزه پیشی بگیرد، ممکن است نقطه عطف 2000 دلاری را هدف قرار دهد. 2000 دلار صرفاً یک عدد نیست، بلکه سطحی است که در صورت شکسته شدن، مسیر طلا به سمت 2100 دلار را هموار می‌کند.

انتظار می‌رود آمار مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه اوت، روز چهارشنبه (22 شهریور) منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری را در مورد تصمیمات فدرال رزرو در سال جاری میلادی (2023) ارائه دهد‌.

تحلیل تکنیکال نقره

تحلیل نقره

نقره در حال افزایش است، زیرا معامله‌گران پس از عقب‌نشینی اخیر منتظر برگشت قیمتی هستند. شاخص قدرت نسبی «RSI» در محدوده متوسط قرار دارد، بنابراین فضای زیادی برای به دست آوردن شتاب صعودی وجود دارد.

در صورتی که نقره به بالای میانگین متحرک 200 روزه (200 MA) در سطح 23.45 دلار صعود کند، به سمت سطح مقاومت بعدی در کانال 24.25 تا 24.50 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال پلاتین

تحلیل پلاتین

پلاتین در حال حمایت شدن است. گاوهای پلاتین امیدوارند که وضعیت اقتصادی چین تثبیت شود تا از بازارهای پلاتین حمایت بیشتری صورت گیرد.

از نقطه نظر تکنیکال، برای شروع روند صعودی جدید خیلی زود است. پلاتین باید بالای سطح 900 دلار تثبیت شود تا فرصتی برای افزایش شتاب صعودی ایجاد شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array