به گزارش ایران دکونومی، بورس هفته منتهی به 8 شهریور 1402 را صعودی به پایان رساند؛ به طوری که در پایان معاملات روز چهارشنبه 8 شهریور، شاخص در کانال 2 میلیون و 104 هزار واحدی قرار گرفت و توانست از سطح مقاومت 2 میلیون و 100 هزار واحدی عبور کند.

 در مجموع طی هفته گذشته و با میانگین روزانه 121 میلیارد تومان، مبلغی در حدود 606 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سرمایه وارد شد. از مهمترین نمادهای موثر بر شاخص می‌توان به اخابر، وتجارت، فارس، وبملت، همراه، تاپیکو، فملی، پارس و شسپا اشاره نمود.

بیشترین تقاضای سرمایه گذاران برای نمادهای فایرا، رتاپ، وغدیر، تکشا، نوری، اپال، پی پاد، سپیدار، کهرام و کپارس بود. در روز پایانی هفته (چهارشنبه، 8 شهریور)، نماد سامان شاهد بیشترین خروج سرمایه بود و پس از آن نمادهای فملی، تاپیکو، ثمسکن و شپنا نیز در رده‌های بعدی بودند. از سوی دیگر، وتجارت، گلدیرا، شستا، اخابر و ثفارس بیشترین ورود را داشتند. 

با توجه به عبور شاخص از ناحیه 2 میلیون و 100 هزار، تثبیت این موقعیت در شروع هفته (شنبه، 11 شهریور) از اهمیت به سزایی برخوردار است. در صورتی که بازار بورس بتواند تثبیت و حجم معاملات هم در سطح 7 همت باقی بماند، احتمال حرکت شاخص به سمت کانال 2 میلیون و 300 هزار واحدی دور از انتظار نیست.

در نهایت، پر واضح است که روند کلی بازار صعودی است و رونق به بورس بازگشته است. اما با توجه به شرایط کنونی، انتظار رشد شارپی وجود ندارد و تحرکات سرمایه گذاران نیز حاکی از آن است که بیشتر سهام در حال رد و بدل شدن است که البته انتظار می‌رود از لحاظ حجمی و ارزش معاملات نسبت به ناحیه‌های تعادلی و با ثبات بازار، شاهد قدرت و کیفیت بیشتری در این دو فاکتور بازار باشیم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array