به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کریستی گلداسمیت رومرو (Christy Goldsmith Romero)، یکی از کمیسیونرهای کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC)، کاهش ناشناس بودن ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزاری برای مدیریت ریسک‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد کرده است.

این بیانیه در طی سخنرانی کلیدی درباره تامین مالی غیرقانونی و سایر خطرات کلیدی تامین مالی دیجیتال در هفته سیتی 2023 (1402) در لندن در 25 آوریل (5 اردیبهشت) بیان شد.

رومرو بر نیاز دولت‌ها و صنعت برای مقابله با ویژگی اصلی که ارزهای دیجیتال را برای تامین مالی غیرقانونی جذاب می‌کند، یعنی ناشناس بودن، تاکید می‌کند. رومرو در سخنرانی خود گفت که ریسک‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال باید مدیریت شوند، زیرا یکپارچگی بازار، امنیت ملی و ثبات مالی بسیار مهم هستند و نمی‌توان آنها را به خطر انداخت.

کمیسیون

رومرو گفت که کاهش ریسک‌های مالی غیرقانونی در بازار ارزهای دیجیتال مستلزم پرداختن به چالش تایید هویت است.

او افزود: “اگرچه بلاکچین عمومی شفافیت و قابلیت ردیابی را ارائه می‌دهد، استفاده از میکسرها و فناوری تقویت کننده ناشناس بودن پتانسیل ریسک قابل توجهی را افزایش می‌دهد.”

به گفته او:

«این امکان برای همه شرکت‌های رمزارزی وجود دارد که از میکسرها و فناوری تقویت‌شده با ناشناس ماندن فاصله بگیرند، در حالی که همچنان حریم خصوصی مالی مناسبی را برای مشتریان فراهم می‌کنند.»

میکسر رمزارزی سرویسی است که رمزارزها بسیاری از کاربران را با هم ترکیب می‌کند تا مبدأ و صاحبان وجوه را گیج کند. از آنجایی که بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از بلاکچین‌های عمومی شفاف هستند، دستیابی به این سطح از حریم خصوصی دشوار است.

رومرو هنگام صحبت در مورد نیاز به تأیید هویت، تأکید کرد که دو میکسر بلندر (Blender) و تورنادو کش (Tornado Cash) اخیراً توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحریم شدند. به گفته وی، تورنادو کش گفته می‌شود در پولشویی 7 میلیارد دلار، از جمله میلیون‌ها دلار سرقت شده توسط گروه لازاروس (Lazarus)، یک گروه هکری تحت حمایت دولت کره شمالی که در حملات سایبری برای کمک به برنامه‌های غیرقانونی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک بوده، دست داشته است.

رومرو بیان کرد که شرکت‌های رمزارزی می‌توانند حریم خصوصی مالی مشتریان خود را بدون تکیه بر میکسرها و فناوری تقویت‌کننده ناشناس حفظ کنند. او با بیان این موضوع که بین حریم خصوصی مالی و ناشناس بودن تفاوت وجود دارد ادامه داد:

امور مالی سنتی (TradFi) با تأیید هویت مشتری از طریق اقدامات احراز هویت (KYC)، مبارزه با پولشویی (AML) و مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) بدون تکیه بر فناوری افزایش ناشناس بودن، حریم خصوصی مالی را تضمین می‌کند.

رومرو تأیید هویت دیجیتال را تشویق کرد و از صرافی‌ها و همچنین پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) خواست تا هویت دیجیتالی کاربران را تأیید کنند.

او خاطرنشان کرد که اغلب خدمات دیفای به طور کامل غیرمتمرکز نیستند، اما در عوض توسط احزاب مرکزی که می‌توانند هویت را تأیید کنند و ممکن است برای انجام این کار پاسخگو باشند، نگهداری می‌شوند.

به گفته کمیسر، فناوری‌های موجود برای ارائه هویت دیجیتال وجود دارد و موارد بیشتری در حال توسعه هستند. کنگره همچنین در حال بررسی قوانین جدیدی در رابطه با ناشناس بودن و هویت دیجیتال است. دولت ایالات متحده جلوگیری از استفاده از کریپتو برای تامین مالی غیرقانونی را در اولویت قرار خواهد داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array